|
Post by Cindy on Jan 7, 2016 17:02:12 GMT 2
Pakkasta piisaa. Aamulla mittari näytti melkein -35.. Hyrr. Tekee vain mieli kaivautua lämpöiseen vilttiin ja viettää viimeiset lomapäivät sisällä. Nyt onneksi pudonnut jo alle -30 ja huomiselle lupasi jo ihan siedettävää keliä. Millaisissa lukemissa muilla pakkaset paukkuu?
|
|
|
Post by Sinte on Jan 8, 2016 16:28:06 GMT 2
Hyi kauheeta! Meillä on onneks pakkaset pysynyt inasen alle 30 asteen, korkeimmillaan tas olla eilen illalla -28, ellei yöllä sitten noussut yli kolmenkympin. vaikka se pakkanen piristääkin ja raikastaa ilmaa niin liika on kyllä liikaa! (ainahan sitä pitää jostain valittaa )
|
|
|
Post by Oona on Jan 10, 2016 11:30:01 GMT 2
Meillä oli parhaimmillaan päiväsaikaan -31, yöllä yli -35... hyrrr... Onneksi mä oon voinut käpertyä oman ponikullan kaulaan kaakaon ja ylijääneiden piparien kanssa!
|
|
|
Post by Silja on Jul 28, 2016 10:22:50 GMT 2
Pitäiskö tätäkin keskustelua herätellä henkiin? Mitäs muuta Metsisläiset on tehneet kesällä, kun istuneet tietokoneen ääressä? Olis kiva kuulla muidenkin kesätouhuja! Itse oon oikeestaan viettänyt lomaa koko kesän tähän asti ja tylsistyneenä istunut kotona tai pyörinyt kavereiden kanssa. Hämmästyttävää mutta totta, oon ratsastanutkin viimeksi joskus kesäkuussa Vähän olis kaipuu hevosen selkään taas, mutta ei oo tullut varailtua tunteja kun kesän ryhmät on vähän miten sattuu tai ainoastaan kisaajille, ja mä kun viime vuonna lopetin sen homman Mua saattoi nähdä myös Ruisrockissa, joka oli kyllä ihan huippu reissu kaikin puolin, ja tällä hetkellä lojun mökillä ja odottelen, että saadaan kaveriporukka vielä perille Ens viikolla alkaa työt ja sitten koulu, joten mun kesäloma olikin sitten siinä.. Kamalaa miten nopeasti tääkin kesä meni Nyt sitten vaan joulua odottamaan!
|
|
|
Post by Ilona on Jul 28, 2016 12:59:09 GMT 2
Mun lomailuun on kuulunut matkailua, kavereita ja sit just sitä tärkeintä eli lepäämistä! Aina tälleen pari viikkoo ennen loman loppua tulee pieni en ole tehnyt mitään vaan hukannut koko kesälomani -kriisi, mutta pitää vaa muistella niitä juttuja mitä on tullu tehtyä ja muistuttaa itteään, että se lomailu ja voimien keräily on se tärkein asia koko lomassa. Käytiin siskon kanssa Berliinissä viikon ajan huitelemassa tossa vähän aikaa sitten ja nyt ollaan koko perheen voimin autossa matkalla Kuusamoa kohti kummisedän häihin. Siellä mulla onkin ratsastustunnit jo varattuna, oon niistä tosi innoissani ku en oo tässä vuoteen kunnolla ratsastanu! Tunneilla en oo pystyny käymään ja viimeksi hevosen selässä olin hiihtolomalla, kun kävin tädin kaverin issikalla vähän metsässä humputtelemassa. Ei sitä kyllä kunnon ratsastukseks voi oikeen laskea kun on tuo jo niin vanhakin että käyntiä enimmäkseen mentiin ja ihmeteltiin maisemia. Toivottavasti nyt pääsis taas herättelemään taitoja ja kokeilemaan kunnon hikitreeniä! Hinku tallille on ollu taas ihan huipussaan, saa nähä tyydyttääkö noi tunnit sitä vai pahentaa Mullakin tässä koulu alkaa 10.8, katotaan sitten mitä tääki vuos tuo tullessaan... Ihan kiva on päästä taas näkee kavereita ja saada jonkinlainen rytmi elämälle
|
|
|
Post by Silja on Aug 1, 2016 18:13:14 GMT 2
Mulla alkaa koulu vasta 11. päivä, mutta oon kyllä samaa mieltä tuon rytmin saamisen kanssa, mulla on ollut koko loma melkoista kukkumista yöstä toiseen, ja viime yönäkin musta tuntui, etten ehtinyt edes nukahtaa kun herätyskello jo soi Huomasin vasta nyt, että työelämä ei olekaan niin helppoa kuin luulin, ja varsinkin tällaisena muiden miellyttäjä -tyyppinä oli kamalaa ensimmäisenä työpäivänä, kun en oikein tiennyt vielä miten hommat rullasi ja miten voisin auttaa siinä kiireessä kun pikaista perehdytystä lukuunottamatta mut tyrkättiin oikeastaan heti työn touhuun, eikä alalta ollut minkäänlaista aiempaa kokemusta Tekee melkein mieli takas koulunpenkille ja lukujärjestyksen ääreen!
|
|
|
Post by Roosa on Aug 1, 2016 20:06:23 GMT 2
Mulla alkaa opinnot vasta sitten 15. päivänä Mä oon aikamoinen aamuvirkku (ja samalla yökukkuja)... Nukun näin kesälomalla tyyliin nelisen tuntia, mutta arkisin pakotan itseni sänkyyn jo yhdeksän ja kymmenen välillä 8) Täällä on ollut älyttömän lämmin ja nyt oonkin onnellinen, koska järvi odottaa talon vieressä virkistystä kaipaavaa pulahtajaa Olin tässä pari viikkoa sitten ratsastusleirillä Perniön Ponitallilla, oli aivan mahtava leiri! Miten siinä käykin aina niin, että miettii "tässä nyt on tää mun elämän parhain leiri", mutta sitten seuraavan vuoden leiri onkin velä parempi Perra oli muutenkin mahtava paikka, voin ehdottomasti suositella! Mulla on ollu älyttömän kiireinen kesäloma En oo oikeen kerennyt pysähtymään & ottamaan iisisti, millon ollaan matkalla mökille, millon tallille, millon Linnanmäelle... Kouluun ei kyllä tee mieli, tiukka ja, öh, omalaatuinen ope ei houkuttele
|
|
|
Post by Vilja on Aug 13, 2016 11:20:22 GMT 2
Mun opiskelut jatkuu vasta syyskuussa, mutta tässä on sitä ennen vielä muuttohommia eessä ja vaikka mitä muuta muistettavaa... Olispa ollu ihanaa käydä jollain heppaleirillä! Mun kesä meni lähinnä töissä ja talleillessa, välillä piti tehdä vähän kesäopintoja... aika tapahtumaköyhä kesä tänä vuonna
|
|
|
Post by Roosa on Aug 16, 2016 13:40:46 GMT 2
Öäh, vaikka mä oon vasta ala-asteella, täytyy todeta, että koulu vie paljon aikaa mun arjesta... En haluu ees kuvitella, millasta se on sitten yläluokilla Kadun jo, että päätin panostaa tähän kouluvuoteen erityisesti (joo joo, vaikka mä oon hikke ja saan ilman lukemista kympin kokeesta).. Tänään onneksi tallille suosikkiponilla ratsastamaan - ei huono! Mua vaan lievästi sanottuna ahdistaa olla kotona, koska tällä meiän kotipaikkakunnalla on sattunu täs jokin aika sitten murha, eli nyt ollaan vähän sekalaisilla fiiliksillä... Kaikki tollaset uutiset vaikuttaa muhun tosi paljon
|
|
|
Post by Silja on Aug 16, 2016 16:27:37 GMT 2
Roosa, älä huoli, yläasteen pääsee kyllä läpi vähemmälläkin panostuksella, kröhömm.. Mä oon vasta lukiossa joutunut taas opiskelemaan kunnolla, mutta jostain syystä hyppy laiskasta yläasteelaisesta ahkeraksi lukiolaiseksi ei ollut mun mielestä edes hankala, pikemminkin virkistävä! Ehkä se johtuu siitä, että lukiossa kun ei koko ajan olla hönkimässä niskaan vaan opiskelu on omalla vastuulla. Se sopii mulle niin paljon paremmin ja muiden vahtiminen vie vaan motivaatiota entisestään! Hui kamalaa! Mä kyllä luulen, että tollaset tapahtumat, etenkin mikäli ne osuu niinkin lähelle kun omalle kotipaikkakunnalle, vaikuttaa varmasti ihan jokaiseen Vielä jos tekijä olisi vapaa-ajalla, niin kyllä muakin hirvittäisi kotoa lähteä!
|
|
|
Post by Kasper on Nov 29, 2016 9:33:12 GMT 2
Morjensis! Mites Metsiksen väellä huiskii? Minä oon tosiaan Kasper ja palailemassa tauoltani takaisin tallin arkeen tallimestarihommien merkeissä. Osalle saatan olla tuttu entuudestaan mutta varmasti monelle teistä kans aika uusi tuttavuus. Muhun saa olla aina yhteyksissä jos on jotain kysymyksiä tai muuten vaan juttuseuran tarpeessa. jes jes
|
|
|
Post by Silja on Nov 29, 2016 16:23:19 GMT 2
Kasper, onpa kiva nähdä suakin pitkästä aikaa! Mä ainakin omalta osaltani voin myöntää olleeni vähän hiljaisempi viimeaikoina.. Oon yrittänyt foorumilla pyöriä ja tapahtumiin osallistua, mutta jostain syystä kirjoittaminen ei oikein inspiroi, tosin mulle on varmaankin jäänyt joku kaamosmasennus päälle kun ei meinaa innostaa mikään muukaan Odotan vaan, että pääsen joululomalle!
|
|
|
Post by Sinte on Nov 30, 2016 14:28:20 GMT 2
Tervetuloa takaisin Kasper!! Silja, ei kannata ottaa kirjoittamisesta turhaa stressiä, pimeä aika on vähän tällaista ettei oikein mikään huvita (sama juttu täällä)! Inspis kyllä tulee kun on tullakseen Kaikista pahinta on se jos pakottaa itsensä kirjoittamaan, sillon se inspis kyllä juoksee karkuun. Jos vaikuttaa siltä että hoitoaika meinaa mennä umpeen, niin laita mulle viestiä! Metsiskin on tänä vuonna ensimmäistä kertaa mukana noissa ratsastuskoulumestaruuksissa, vähän sellaista uutta ja ihmeellistä ainakin mulle! Koitetaan kuitenkin pysyä mukana menossa, ehkä jopa finaaliin asti Aika monta osallistujaa me saatiinkin kerättyä näin lyhyessä ajassa, mahtavaa! Mitäs muuten tallilaiset toivoo Metsikseltä ensi vuodelle? Samaa kuin tähänkin asti, vai olisiko muutoksen tuulien aika? Mikä inspiroisi?
|
|
|
Post by Kasper on Dec 26, 2016 23:37:06 GMT 2
Mitäkäs teille! Mulla on unirytmi ja terveet elämäntavat suksinut kuuseen näin joulun aikaan mut se nyt ei oo mitään uutta. Oon vietellyt joulua rauhassa ja ihan vaan nollannut päätä syksyn jäljiltä, nyt alkaa tuntuun jo aikaslailla hyvin toipuneelta. Locille muuten kans erityismorotukset, hauska kun oot taas kuvioissa sinäkin! Metsispanostus on mulla nyt nyt lähtenyt vähän hitaasti käyntiin mut mielessä muhii jos jonkinlaista metkutusta tulevalle vuodelle.. ois niin hauska piirtää jotain mutta öööö ehkä säästän teidät kaikki siltä kauheudelta Kertokaa mitä kuuluu!
|
|
|
Post by Locin Mobiili on Dec 26, 2016 23:53:39 GMT 2
Ahaha. Kasper, muistan sen sun arapin!
Mä itseasiassa muutin 1,5vk sit kaverin kaa. Tääl on vähä ollu Jouluhälinää, kun kämppiksen äiti eros ja asuu meillä, ja sen isä tuli vielä Suomeen Jouluksi. Unohtamatta näitä viittä kissaa. Onneksi on tilaa ja suurinosa kissoista tuler toimeen keskenään.
|
|