|
Post by Nelly on Oct 21, 2015 20:25:33 GMT 2
Onnittelut Vilja tältäkin saralta! Mullakin vissiin rupeaa kohta vuosi olemaan täynnä näillä nurkilla. Huh, aika menee niin nopsaan. Koskas porukka on täällä viettänyt syyslomaa (vai onko ollenkaan?) ja mitäs on tullut tehtyä / on suunnitelmissa tehdä? Mulla oli syysloma viimeviikolla ja heti maanantaina kouluun palatessa se kauhea uupumus ja väsymys iski taas vastaan. On se koulunkäynti vaan rankkaa. Syyslomalla vaan rentouduin ja kattelin kateellisena kavereiden Espanja-, Lontoo- sekä Pariisikuvia. Kohokohta oli päiväreissu Seitsemisen kansallispuistoon koiruuksien kanssa, suosittelen lämpimästi
|
|
|
Post by Sinte on Oct 23, 2015 19:28:53 GMT 2
Metsälammella on tosi pitkäaikaisia kävijöitä!! aika menee ihan kun siivillä, tuntuu että vuodetkin vaan vierähtelee.. kai se johtuu siitä, että on niin paljon tekemistä ja puuhaa No, se me ainakin tiedetään että hyvässä seurassa aika menee nopeesti! Mulla ei oikeastaan ollut lomaa ollenkaan. Töitä, töitä ja töitä, sitten vielä vähän Metsis-töitä ja sinne tänne matkustelua (kotisuomessa tosin) Flunssakin selätettiin, vaikka ääni olikin poissa ruhtinaallisen viikon verran (taitaa muuten olla henk. koht. ennätys)!
|
|
|
Post by Leena on Oct 23, 2015 20:12:51 GMT 2
Mä lomailin viime viikolla, tosin koko viikko meni vaan pörrätessä ympäriinsä (kotisuomessa tosin minäkin), ja yksi vapaapäivä taisi mahtua koko pe-su välille! Siinä välillä ehti pyörähtää pääkaupunkiseudulla, hevostella, viettää aikaa kavereiden kanssa ja ihastella muiden lomakuvia! Loma oli kyllä mukavaa piristystä arkeen, mutta kouluun palatessa väsyttää toki vielä enemmän kuin ennen lomaa Muutoinkin opiskelumotivaatio on hiukan laskenut ja kesällä kerätyt voimat alkavat ehtymään. Olen ollut luvattoman laiska viimeaikoina vähän kaiken, paitsi kavereiden ja hevosten suhteen, ainoa asia, josta motivaatio ei laske koskaan!
|
|
|
Post by Nelly on Dec 13, 2015 15:48:38 GMT 2
Olisko kukaan innostunut herätteleen tätä keskustelua? Oon niin tyytyväinen että joululoma alkaa kohta! Meinaa energia loppua kesken jo nyt.. Vielä ois äikästä ja enkusta parit esseet kirjotettavana, sit saa vihdoin rentoutua pari päivää! Lukiolaisenhan joululoma ei mikään loma oikeestaan oo, sillon vaa painetaan hommia kotona koulun sijaan Ketään muita joululomasta innostuneita?
|
|
|
Post by Cindy on Dec 15, 2015 16:10:44 GMT 2
Täältä löytyy yksi lomaa odotteleva! Huomenna viimeiset tentit ja parit tehtävät vielä tämän viikon aikana tehtävänä, mutta jos sitten saisi hetken ottaa vähän rennommin.. lunta odotellessa! Onkos kenenkään suunnilla jo valkoinen maa?
|
|
|
Post by Silja on Dec 15, 2015 17:26:25 GMT 2
Minä! Onneksi kohta alkaa loma, viimenen viikko on meillä melko rentoa kun on tarjolla pikkujouluja, opiskelupaikkaesittelyitä sun muuta vähän rennompaa ohjelmaa Muutenkin mulla on tässä jaksossa niin kivoja aineita, että eihän tää tunnu koulunkäynniltä ollenkaan (läksyjä lukuunottamatta) Mulla on varmaankin jokin kaamosmasennus iskenyt nyt kun aamuisin lähtee kouluun, on pimeää, ja kun illalla sieltä tulee, on pimeää. Tää pimeys ja kylmyys ei ole ihan mun juttu. Viikonloppuna taasen ihana istuskella ikkunan ääressä ja katsella kun aurinko nousee ja ulkona on ihanan pirteän näköistä Meillä on jo valkoinen maa, mutta en tiedä voiko tuota lumikerrokseksi kutsua, mistään puuterilumesta tai edes nilkkoihin asti ulottuvasta lumikerrokseksta ei ole tietoakaan
|
|
|
Post by Nelly on Dec 15, 2015 18:48:09 GMT 2
Täälläkin on ihan ohkanen lumipeite, sulaa vissiin uskoakseni huomenissa pois kun taas lauhtuu Mahtaakohtan kunnollista talvee koko Suomeen enää ikinä saadakaan.. Mä oon niin katelliinen teille kaikille onnellisille joiden koulupäivät on tälläin just ennen lomaa pelkkää höntsäilyä! Miulla on vielä reippaasti todennäköisyystieteen kotitehtäviä parin tunnin urakka edessä tänään ja viikonloppuna, yhh. Onneks huomenna on jouluruokaa koulussa, koko vuoden paras kouluruoka! Jotain piristystä tähän masentavaan arkeen. Syksyssä ja talvessa just se pimeys on kyllä kaikista hirveintä!
|
|
|
Post by Rosa on Dec 15, 2015 20:10:03 GMT 2
Täällä myös hiukan lunta! Huomenna pitäis tosiaan sulaa pois, harmi Olis ollu niin kiva saada valkea joulu tänne Eteläänkin!
|
|
|
Post by Cindy on Dec 18, 2015 22:55:03 GMT 2
Täällä keskellä Suomea ainakin tänään suli kaikki pois ihan kurassa kaikki paikat ja vettä sataa. Inhottavaa. No, ainakin loma alkoi ja saa vähän ottaa rennommin ja levätä ennen, kun taas alkaa sitten ei kyllä koulun lisäksi mitään muuta kerkiä taas tekemään, lukujärjestykset näytti siltä. Kaikkia tosi vaikeita ja ihmeellisiä aineita, jotka vaatii tosi paljon aikaa myös koulun ulkopuolella.
|
|
|
Post by Kamilla C. on Dec 20, 2015 19:06:45 GMT 2
Öhöm... Anteeksi tauosta, ja meillä ei ollut viimesimmän viikon aikana todellakaan lunta... Me oltiin Lanzarotella perheen kanssa, ja siellä oli joka päivä ainakin se + 24 c =)
|
|
|
Post by Nelly on Dec 21, 2015 15:42:35 GMT 2
Mäkin lähtisin ainakin tämmösillä keleillä niiin mielelläni johonkin Etelä-Euroopan maahan, nyyh Mun kummit meinaa vissiin lähtee enssyksynä Italiaan pariks kuukaudeks asustamaan, ties vaikka ylppärikokeiden jälkeen ehtisin siellä käväsemään Aina voi toivoo, hehe. Matkustelusta vielä sen verran, että hain ensikesäksi kesävaihtoon Itävaltaan. Yks mun kaveri oli ollut siellä viimevuonna ja oli tykännyt ihan simona! Helmikuussa sitten selviää että pääsenkö. Olis se vaan kyllä siistiä, kyllä siinä kolmessa viikossa toivottavasti edes vähän ehtisi kielitaito karttua
|
|
|
Post by Kikka on Dec 22, 2015 10:27:04 GMT 2
Mäkin karistan kesällä Suomen pölyt jaloista, meen vaihtoon Belgiaan
|
|
|
Post by Silja on Dec 27, 2015 0:23:37 GMT 2
Olis mahtavaa lähtee edes kielikurssille joskus. Vaihtoon mä en välttämättä uskaltaisi Mulla on vaan niin heikko englanninkielentaito, että vaikka halu olisi kova, musta vähän tuntuu, etten oikein pärjäisi Toisaalta pitäisi vaan uskaltaa puhua ja hankkiutua tilanteisiin, joissa kieltä tarvii. Se vaan on niin vaikeeta..
|
|
|
Post by Kasper on Dec 30, 2015 17:09:22 GMT 2
Haa terkkuja suomen lapista utsjoelta ja nuorgamista ?? oli aika hulppeen hieno reissu kun käytii kaverijengillä vähä jormailemassa ja roadtrippaamassa keskellä kaamosta.. 12 h ratissa ai että ruumis nautti haha. mitäs metsiksen tallijengiläiset on duunailleet kun näin lomalla luultavasti olette??
|
|
|
Post by Nelly on Jan 4, 2016 22:21:30 GMT 2
Silja, mä olin kesällä EF:n kautta kielikurssilla ja mun mielestä siellä pärjää mainiosti vaikka englanti ei niin vahva kouluaine oiskaan! Kannattaa ihmeessä mennä, siellä saa paljon rohkeutta ja harjoitusta kielen puhumisen suhteen!
Mä niin haluan joskus parin vuoden päästä lähtee roadtripille Pohjois-Ruotsiin ja -Norjaan! Just joku Nordkapp, Alta, Tromssa... Ah, perfection! Lappi tosin kutsunee mua jo hiihtolomalla, ollaan menossa hiihtään Ylläkselle.
Meiksi oon lomalla vaan löhönnyt ja syönyt ja sit käytiin muutaman päivän visiitillä Helsingissä ostoksilla. Oli kivvaa :-) Mitäs muut?
|
|