|
Post by Alexandra on Apr 12, 2015 15:30:55 GMT 2
Me jouduttiin jo perumaan yksi tunti tuulen vuoksi, kun täykkäri ja maneesi ei oikein sovi yhteen tuulen kanssa. Asiasta kukkaruukkuun, onko metsisläisillä millaisia turvaliivejä? Mun oma Acavallo on ihana mutta liian lyhyt ja pitäisi hankkia uusi, mietin juuri Tipperaryn tilaamista jenkeistä.
|
|
|
Post by Antsu on Apr 13, 2015 9:24:58 GMT 2
Tuulista on ollut myös meillä ja se on näkynyt hevosissakin. Mulla on equipagen turvaliivi. Oon ollu siihen ihan tyytyväinen Käytän turvaliiviä pelkästään maastoesteillä, joten kovassa käytössä se ei ole nyt ollut
|
|
|
Post by Loci on Apr 13, 2015 14:19:45 GMT 2
Tänään kotiin parkkikselle päästessä tuli jopa rakeita, semmosia ihan minisiä. Onneks alko sataa just ku lähin kaupungista.
Mulla oli joku, Eurohunter tms., palaturvaliivi. Oli muutenkin iso +pitkä, joten ratsastaessa nousi häntäluuta suojaava kohta aina ylös. Muutenki tosiaan oli omaan selkään suhteutettuna niin pitkä, että hankaloitti ratsastusta. Joten varmaan vähän turhankin edullisesti möin pois. Mun pitäis varmaan oikeesti hommata autoonkin tyyny peban alle, kun en meinaa nähdä koko konepeltiä, vaikka penkki on niin ylhäällä kun voi olla.
|
|
|
Post by Silja on Apr 13, 2015 18:11:01 GMT 2
Mullakin on joku perus palaturvaliivi. Mulle se on vähän iso eikä oikein istu, ja jos nojaan taakse takapala ottaa kiinni satulaan. Toisaalta olen alaselkään ja häntäluuhun saanut niin monesti tärskäyksen, että ei se takapala kuitenkaan sinne asti yllä. Uutta en tällä hetkellä kehtaa ostaa, koska käytän sitä vain esteillä ja maastossa, ja pääosin meillä mennään koulua. Lisäksi tuo turvaliivi on vielä aika uusi, vaikka jälkikäteen olenkin vähän katunut, kun ei se niin hyvä ollutkaan
|
|
|
Post by Alexandra on Apr 13, 2015 19:02:52 GMT 2
Joo, mäkin käytän vaan maastossa, esteillä ja puomeilla sekä mun kotivalkun tunneilla. Yks mun valkun ja porukoitten asettamista ehdoista tälle hevoselle oli se, että mulla olisi turvaliivi aina päällä. Nyt viimeisen vuoden aikana siitä on kyllä tullut lipsuttua, mutta toisaalta hevonenkin on jo sen verran tuttu että samanlaista vaaraa ei enää ole. Pikku-Alex 12v ja iso hevonen oli ilmeisen turvallinen yhdistelmä, kun sellaisen pakon sain
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Apr 13, 2015 20:17:07 GMT 2
Mä en oo käyttäny vuosiin turvaliiviä vaikka todellakin pitäis. Mulla on joku superhalpa palaliivi joka jäätyy aina talvisin, niin että sitä pitää lämmittää ennenku voi laittaa päälle. Tipperaryä on mulle kehuttu ja jos joskus alan taas hyppäämään tavoitteellisemmin ja säännöllisemmin investoin varmaan sellasen.
Kenellä on nahkachapsit tai saappaat? Meikän chapsit on melkeen kymmenen vuotta vanhat ja ratkee liitoksistaan. Meikän jodhpurit on vielä vanhemmat, joten niistäkin hyviä saa suositella.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Apr 13, 2015 20:34:08 GMT 2
Haahhah, mulla ei edes ole turvaliiviä Jos olen tarvinnut olen yleensä lainannut kaverilta tai jotain muuta kautta. Ja noista saappaista ja nahkachapseista, eipäs löydy sellaisiakaan. Mulla on kyllä mustat chapsit, mutta nahkaiset ne ei ole. Saappaita minulla ei ole ikinä edes ollut lukuunottamatta yhtä talvea, minkä kiduin liian pienillä saappailla.
|
|
|
Post by Alexandra on Apr 13, 2015 20:37:23 GMT 2
Mulla on Mountain Horsen jotkut jodhpurit ja QHPn risat chapsit huonompina kotivermeinä, muuten mulla on MHn Supreme High Riderit. Olleet käytössä jo yli kaksi vuotta ja edelleen siistit ja hyväkuntoiset, mitä nyt nilkasta painuneet ja siäpohkeesta vähän kuluneet. Ovat muutenkin jääneet vähän lyhyiksi, mutta niinhän mulla ne kaikki on näin pitkällä pohkeelle ootellen sitä kaunista päivää, kun oon rikas ja pystyn teettämään tai ostamaan Parlantit siihen asti sitten mennään noilla tai muilla vastaavilla, Fellinit oli mulla ennen noita ja niistä tykkäsin, jäivät vaan liian pieniksi. Alex's Bootseja kokeilin HIHSissä, mutten tykännyt, jotenkin oudot jalkaterästä? Huh, tulipas romaani
|
|
|
Post by Silja on Apr 13, 2015 20:50:17 GMT 2
Mulla oli aiemmin nahkachapsit/sappaanvarret, mutta ne meni aika pian rikki vetoketjun yläosasta, eivätkä pysyneet enää kiinni. Nyt on saappaat käytössä, merkkiä en nyt tähän hätään muista. Kun ostin niin vannoin käsi sydämellä puhdistavani ne jokaisen käyttökerran jälkeen.. kröhömm oon kyllä vähän päässyt siitäki lipsumaan
|
|
|
Post by Loci on Apr 13, 2015 21:42:13 GMT 2
Ratsastukseen käytän itseasiassa Sievin talviturvakenkiä ja chapseja tai sitten ihan saappaita. Chapsit vaihdoin aikoinani kaverin kanssa päittäin, mun chapsit sopi sille paremmin ku omansa ja mulle sopi sen chapsit paremmin ku omat. Taitavat olla noi nykyset joko mokkanahkaa tai jotain keinonahkaa, en muista merkkiä, ovat tallilla. Sitten mulla on Equipagen Amalfi estesaappaat, menee ihan hyvin koulukisoissakin, vaikka onhan tolle pohkeelle hieman reilusti tilaa ja jos en oo pitkään aikaan käyttänyt ni tälläsen hukkapätkän polvitaipeet aukee, kun hankaavat housujen lävite. Saappaisiin oon ihan in love, nykyään taitaa olla vaan myynnissä vähän uudempi versio. Ja täytyy sanoa, kiitos mamman, sain alta 300€ ne uusina
|
|
|
Post by Antsu on Apr 14, 2015 12:36:04 GMT 2
Mulla on perus horzen jodhpurit (kesä ja talvi) ja sitten jotku varmaan eurohunterin "nahka"chapsit, joita käytän esim. maastoillessa ja talvella, koska sinne alle mahtuu pitkävartiset villasukat, ja sit mulla on hööksistä CRW:n mustaruskeat chapsit joita käytän enimmäkseen valmennuksissa ym. Molempiin chapseihin oon ollut ihan tyytyväinen, vaikka niistä huonommista on kerran pitänyt se nappi korjata. Ja noi kengät on ollu ihan jees hyvät, tosin talvikengistä tulee mulle tosi helposti rakot, jos kävelen niillä pitkiä matkoja. Mutta onneks käytän niitä vaa ratsastaessa nii ei tarvi ostaa uusia Saappaita en oo koskaan omistanu, mutta niitä oon kyllä kuolannu
|
|
|
Post by Antsu on Apr 14, 2015 12:38:17 GMT 2
Hei btw. ärsyttääkö muitakin se, että horzen nettikaupassa voi maksaa vaan luottokortilla Koska mä tarvisin uudet hanskat ja ajolasit + mulla on sinne 20% alennuskuponki, mutta en voi ite tilata koska en omista luottokorttia ja en jaksais/haluais olla kokoajan nykimäs iskää hihasta [lol]
|
|
|
Post by Vilja on Apr 14, 2015 15:10:03 GMT 2
Mulla on Racesafen palaturvaliivi, oon tykännyt tosi paljon siitä! Yleensä turvaliivit on tuntuneet jotenkin tönköiltä ja rajoittavilta, mut tää on muotoutunut hyväksi käytössä, eikä sitä edes huomaa ratsastaessa (paitsi maastossa jyrkissä alamäissä se saattaa ottaa takakaareen kiinni). Täältä löytyy myös jodhpurit ja siihen chapsit, vaikka harvemmin jaksan niitä laittaa, jos ei tarvi edustaa. Saappaista en oo vielä löytänyt sellasia, joihin viitsis rahat tuhlata, mut tällaselle maastohirmulle riittää pelkät kengätkin oikein hyvin! Eikö Horzessa pysty maksaan myös verkkopankissa? Muistaakseni ite maksoin verkkopankista kun viimeksi sieltä tilasin.
|
|
|
Post by Alexandra on Apr 14, 2015 20:00:08 GMT 2
Mekin ollaan kerran tilattu ja maksettu nettipankissa ihan? oli tosin niin hidasta, etten ihan heti tilaa uudestaan, ellei Vereduksiin tule hyvää alea mun kaveri ehti jo säveltää mulle biisinkin, kun etsin niitä täydellisiä edustussuojia kesän skaboihin, haha
|
|
|
Post by Silja on Apr 14, 2015 21:05:18 GMT 2
Musta olis aivan ihana netistä saaha tilattua tavaraa, oon päättärimekkooki sieltä ihaillu kuitenkaa en alaikäsenä saa ite tilailla ja äiti ei nettiin oikee luota koska se ei jaksa palautella niitä tuotteita jos ei ookkaa hyvä
|
|