|
Post by Antsu on Feb 4, 2015 15:49:29 GMT 2
Mut hei Nelly: Tosi ihania noi sun kuvat! Varsinki noi kaks ekaa on tosi hienoja ja taiteellsia! Ja matkaratsastusta olisi kyllä ihan jees päästä kokeilemaan ihan oikeastikin, mutta jotenki kaikki kisoihin meneminen vain ahdistaa ja jännittää liikaa :I Nuorempana tuli kierrettyä turvallisen suokkiruunan kanssa kaikkia lähialueen harjoitus- ja seurakisoja (enemmän estepuolella, mutta myös kouluradoilla käytiin välillä), mutta enää ei tulisi kuuloonkaan lähteä kisoihin.. Johtuen kyllä osiksi siitäkin, että se tuttu ja turvallinen ruuna myytiin -> Onko teillä paljon kokemusta kisaamisesta?
|
|
|
Post by Ayla on Feb 4, 2015 17:36:12 GMT 2
Mulla on itselläni sigma 70-200mm f/2.8, jota voin suositella, jos säästää rahaa sitten hiukan enemmän. Kuitenkin aika painava ja iso joten juuri tuo 50mm f/1.4 vois olla kätevämpi vaihtoehto että myös edullisempi. Oon ite kuullu siitä hyvää. Ite oon kuvaillut sillä halvemmalla Canon 50mm f/1.8, joka on iha ok. Tahtoo vaan vähän sahata tarkennusta ja muutenkin muovinen.
Sitten vielä et en oo hirveesti kisannu viimeks kävin 2 vuotta sitten estekisoissa. Ei nimittäin ole ollut intoa kunhan vaan oon harrastellu. Se on se mun juttu ;)
|
|
|
Post by Sinte on Feb 4, 2015 18:12:21 GMT 2
Mä en ihan hirmusesti tykkää kisaamisesta, se ei oo oikein mun juttu. Vaikka menis kuinka hyvin niin kisajännitys ja stressi ottaa aina liian ison palan mun suorituskyvystä Lähinnä oon tallin omiin estekisoihin osallistunu jos jonnekin. Onhan se kivaa vaihtelua, kunhan ei ota liian tosissaan!
|
|
|
Post by Vilja on Feb 4, 2015 19:55:36 GMT 2
Täälläkin yksi, jolle kisaaminen ei oikein sovi. Jo kisoihin ilmoittautumisen miettiminen saa aikaan hirveen jännityksen, eikä se siitä helpotu. Matkakisoissa ei tosin stressannu ollenkaan, mikä oli aika hassua. Mutta musta ei olis kilparatsastajaksi, pelkkä humputtelu riittää!
|
|
|
Post by Silja on Feb 4, 2015 21:04:43 GMT 2
Mäkään en kisaa, mutta hoitajana ja tsempparina olen aina kaikille kisaajille kisareissuilla, kyllähän nekin ovat tarpeen itseasiassa viime vuonna kokeilin ensimmäistä kertaa kisaamista oikeasti kisamielessä, sitä ennen oltiin humputeltu harjotuskisoja yms, mutta itseltä lähti motivaatio ratsastukseen ihan kokonaan ja kisoihin ilmottautuminen ja meneminen oli ihan kamalaa aina - ja lopulta sama tunne tuli aina tallille ja tunnillekin lähtiessä. Onneksi valmentaja on tosi ihanasti tsempannut kun uskaltauduin vihdoin sanomaan, etten halua kisata, ja motivaatiokin on palaillut nyt pikkuhiljaa, vaikka siihen meni kyllä aikaa ja tahtojensa kanssa sai taistella! Näin virtuaalimaailmassa haluan kisata, valmentautua, ratsastaa ja hoitaa hevosia, ihan niinkuin Helminkin kanssa. Kiva saada tarinoiden kautta se kisajännitys sekä ennen- ja jälkeen radan tunne, silleen sopivassa mittakaavassa kilpailuista ja valmennuksista on myös kiva kirjoittaa, kun itse tietää mitä siellä tapahtuu!
|
|
|
Post by Destiny on Feb 22, 2015 10:33:43 GMT 2
Mä en myöskään kisaa, ei oo yhtään mun juttu, ehkä sitten joskus kun on oma hevonenkin:D tykkään kuitenkin mennä kattomaan, kuvaamaan ja kisahoitajaksi kavereille Virtuaalimaailmassa sen sijaan tykkään kisata realistisesti sekä käydä tunneilla ja kehittää hahmoani muutenkin (tosin Desillä on kaksi eri persoonallisuutta; nuorempi täällä ja vanhempi Noitamäessä ).
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 27, 2015 20:33:24 GMT 2
ANTSU! Meijän piti tsemppailla toisiamme pitkin kevättä. Miten ylppärit sujuu? Meitsi lähtee pääsiäisen jälkeen kaheks viikoks Viroon synnärille harjotteluun. Enkä oo tehny viel oikeestaan mitään muita järjestelyjä, kuin laittanu hakemuksen menemään(se on siis hyväksytty kyl jo). Toi järjestö minkä kautta lähen vaihtoon myöntää tukirahaa, ja ihan hyvinki vielä, mutta en oo saanu aikaseks haettua sitä. En tosin oo lippujakaan vielä ostanu että sen puoleen. Eniten mua jännittää se, että joudun olee erossa mun koirasta kaks viikkoa [lol]
|
|
|
Post by Alexandra on Mar 27, 2015 22:43:10 GMT 2
Kisaaminen on ihan mun juttu, piti siirtyä kymppiin jo alkuvuodesta mutta heppa otti ja rikko jalkansa, murh jos sitä sais nyt ekaa kertaa ikinä ehjän kauden ihan kunnolla kisaten ja sijoituksetkaan ei olis pahaks mulle. Tosin jos valmentautuminen jää vähemmälle niin sen huomaa, tänään meni taas vähän penkin alle ja huomenna kisat. On sitä kyllä huonommistakin lähtökohdista lähdetty kisoihin, kuten syksyllä cheekin stadikan keiken jälkeen hyppäämään toista metriä ikinä parin tunnin yöunilla
|
|
|
Post by Antsu on Mar 28, 2015 14:52:01 GMT 2
Aida: Kiitos kysymästä! Kaikista yo-kokeista luultavasti päästy lävitse (vielä pitää odottaa ytl:n tuomiota)! Yllätyksenä itselleni tuli, että matikka sujui parhaiten! Nyt oon ollut pienellä lomalla ja tehnyt pari viikonloppua tallitöitä. Maanantaina sais jo alottaa kesätyöt navetalla, että ei tässä kovin paljoa lomaa tullut Ja hainhan mä jo seuraavaan kouluunkin! Nyt peukut pystyyn että johonkin pääsis! :'DD ja varmasti jännää lähtee ulkomaille harjottelemaan! Itellä ei riittäis rohkeus moiseen Mullaki meinaa aina jäädä kaikki viime tinkaan, mutta hyvin on aina ehtiny! Tsemppiä sulle ja ota vaikka koirasta kuva/kuvia mukaan lievittämään ikävää
|
|
|
Post by Silja on Apr 5, 2015 10:45:32 GMT 2
Mulla taas toivottavasti on lukio seuraavana etappina! Toivotaan, että seuraavat kolme vuotta menee sitten taas varmalla pohjalla, mutta sen jälkeen en sitten oo vielä ihan varma mitä teen Lääkis olis haaveena, mutta katotaan nyt..
|
|
|
Post by Antsu on Apr 8, 2015 9:31:51 GMT 2
Silja: Lukio on hyvä valinta! Opiskelet ahkerasti fysiikat, kemiat ja pitkät matikat niin ekköhän sä pääse! Mulla yks kaveri haki eläinlääkikseen ja on nyt valmennuskurssilla treenaamassa pääsykokeisiin. Mulla ei varmaan ikinä ois ollu niin paljon motivaatiota ku sillä
|
|
|
Post by Loci on Apr 8, 2015 15:14:22 GMT 2
Lukioon kannattaa mennä, jos oikeasti jaksaa päntätä ja olla kiinnostut jne. Omalla kohdalla jäi innostus ennen joulua, varsinkin kun pakotettiin valitsemaan koulu paikkakunnalta, jolta muutin juuri ennen koulujen alkamista pois, onneksi sentään sain vaihdettua, ja sitten keväällä haut tein ja pääsin Harjuun... Sisäoppilaitos ei kuitenkaan ole mun juttu, joten sitten kahteen kertaan yrittäneenä vaihdoin koulua ja nyt opiskelen datanomiksi. Meillä on ihan huippu luokka, vaikka paristakymmenestä oppilaasta vain kolme on tyttöjä.
Mutta tosiaan, kannattaa panostaa lukioon, jos sille tielle lähtee. Lukio voi myös olla hyvä korvike välivuodelle, tulee ainakin tekemistä, eikä nuo ensimmäisenvuoden tehtävät niin vaativia minusta olleetkaan, lisäksi esim. 1. vuosikurssilla olevat kuvikset, musiikit yms. on ihan super, amiksessa nää tälläset aineet tulee ehkä sitten joskus..
|
|
|
Post by Antsu on Apr 9, 2015 15:26:38 GMT 2
Itsekin menin lukioon lähinnä siksi, että minulla ei ollut mitään tietoa mitä haluaisin opiskella Mutta niin siinä kolmen vuoden aikana oma kiinnostus selvisi!
|
|
|
Post by Vilja on Apr 9, 2015 21:41:07 GMT 2
Munkin mielestä lukio on oiva valinta, varsinkin jos tähtää yliopistoon, tai miksei ammattikorkeaankin! Eikä haittaa, vaikkei lukionkaan aikana keksi mitä haluais tehdä tai seuraavaksi opiskella, sitten vaan välivuotta viettämään ja miettimään vähän lisää. Mutta lukio ei ole niin paha kuin pelotellaan, tai se riippuu tietenkin ihmisestä ja tavoista oppia. Vastuu opinnoista on suurempi, mutta ihan tavallisella ahkeruudella pitäis selvitä oikein hyvin! Kylläpä muuten ulkona tuulee ihan kiitettävästi... aurinko paistais niin nätisti, mut tuulenpuuskien takia pyöräilykin on melkeen mahdotonta!
|
|
|
Post by Silja on Apr 10, 2015 17:10:44 GMT 2
Pitää vaan ottaa itteensä niskasta kiinni, jos haluaa isona tehdä sitä mikä ittee kiinnostaa Meilläki on viimepäivät olleet hirmu tuulisia ratsastin tuossa yks päivä erästä nuorta heppaa ja en tiedä olinko minä vai hevonen enemmän kauhuissaan kun maneesi kolkkasi niin kovasti (tök)
|
|