|
Post by Sinte on Mar 30, 2015 17:27:33 GMT 2
Tutustumistempaus 8.4. Tämä tapahtuma järjestetään osana historiaviikkoa 6-12.4.2015
Metsisläisille talli ja sen toiminta alkaa olla jo tuttuakin tutumpi juttu: vannoutuneet tallilaiset tuntevat ja tietävät tallin tilukset kuin omat taskunsa... mutta entä uudemmat tulokkaat? Autetaan uusiakin tallilaisia alkuun tutustumistempauksen avulla! Tutustumistempauksessa kerrotaan hieman itsestämme sekä Metsälammesta sellaisia asioita, joita muut eivät välttämättä vielä tiedä. Tempaukseen voivat osallistua niin vanhat, kuin uudet tallilaiset! Tempaukseen osallistuneet tienaavat jonkin verran virtuaalieuroa, riippuen siitä, kuinka paljon esittelyjä tänne ilmaantuu 8.4. mennessä.Tämä tapahtuma kuuluu osaksi Metsälammen historiaviikkoa: viimeksi tutustumistempaus järjestettiin Metsälammella 11.9.2013, jolloin osallistujia kerääntyi ainoastaan viisi. Toivottavasti tällä kertaa ylitetään edellisvuoden osallistujamäärä!Tutustumispäivän aikatauluja
Tutustumistempaukseen kuuluu myös tallin esittelykierros sekä pieni infotilaisuus Metsälammen toiminnasta ratsastuskouluna. Mitä tehtäviä hoitajilla on, ja miten hoitohevosen voi saada? Esimerkiksi näihin kysymyksiin saadaan vastaus Sinten lyhyessä infotilaisuudessa. Luvassa on myös purtavaa sekä mukavaa yhteistoimintaa kaikille osallistujille. Lämpimästi tervetuloa tutustumaan ja tutustuttamaan uusia kävijöitä! 17:00 Sinten infotilaisuus (viim. klo 17:30) tutustumista talliin ja tallialueeseen, sekä Metsiksen historiaan 19:00 tutustumista Viitaniemen alueeseen maastolenkin yhteydessä 20:00 noutopöytä talossa, rupattelua ja yhteispelejä 21:00 halukkaille rantasauna Osallistu tutustumistempaukseen
Voit kertoa itsestäsi ja Metsälammesta, tai pelkästään jommasta kummasta. Jokaisesta esittelystä/tekstistä lisätään pieni summa virtuaalieuroja tapahtumatempauksen yhteiseen kassaan. Aikaa tekstien lähettämiseen on 8.4. asti, jolloin lasken tulot yhteen ja jaan ne osallistujien kesken tasan. * Kertomalla itsestäsi: mitä hevosta hoidat (tai oletko esim. tallityöntekijä tai kenties tallikonkari), miten löysit tiesi Metsälammelle ja kuinka kauan olet ollut osana talliporukkaa? Älä kopioi suoraan esittelytekstiäsi kaapista! Kertomalla itsestäsi lisään tutustumistempauksen kassaan 5v€ (voit esitellä itsesi vain kerran). * Kertomalla Metsälammesta: onko sulla jokin oma tarina kerrottavana? Teksti voi liittyä Metsälammen tallialueeseen (esim. "tallivintillä asuu musta kissa, joka löydettiin Sinten kanssa heinäkasasta") tai Viitaniemen alueeseen (esim. "harjunlenkillä on jättimäinen muurahaiskeko"). Käytä mielikuvitustasi, mutta älä muuta 'faktoja'! Kertomalla Metsälammesta lisään tutustumistempauksen kassaan 8v€ (voit kertoa Metsiksestä enintään 2 tarinaa!) Tutustumistempauksen kassaEsittelyistä on tällä hetkellä kertyntyt yhteensä... 82v€. Loppusummaan on lisätty Sinten toimesta 20v€ 8.4.. Yhteenlaskettu summa jaetaan 8.4. kaikkien osallistujien kesken tasan! VIELÄ EHTII OSALLISTUA! Summa jaetaan huomenna 9.4.
|
|
|
Post by Loci on Apr 5, 2015 12:58:07 GMT 2
Oletan, että voinen samalla viestillä kirjoittaa itsestäni sekä Metsiksestä! Olen Loci, 16.7.2013 olen virallisesti aloittanut Metsälammella hoitajana, mutta nykyään toimin tallityöntekijänä. Ikää löytyy 19 vuotta ja minut tunnistaa punaisenoransseista hiuksistani ja silmälaseista. Minulle aina sattuu ja tapahtuu, milloin olen mistäkin syystä ambulanssin matkassa! Omat all-time-favorite Metsälammen hevoset ovat Esa, As You Were, Hali, Suhaylah al Najya, ja Mara, Makrahoan. Olenkin ollut vain muutaman hevosen hoitajana ja itseasiassa, minulta löytyy omasta tallistani pitkä litannia Metsälammen (shettis)kasvatteja. Multa saa aina tulla kysymään apua, olenhan myös TAKO-merkin omistaja ja vaikka mua ei täällä foorumilla aina näykkään, niin olen iloinen, jos minua käytetään tarinoissa! --- Tiesittekös, että Pirunmetsä on mystisempi paikka kuin luulisi? En itse tiedä, mistä metsän nimi tulee, mutta jolleivät silmäni valehtele, asuu siellä mystisiä olentoja; yksisarvisia. Kyllä, luit aivan oikein, olen nähnyt nuo yksisarviset omin silmin, mutta en ole tätä ennen kenellekään kertonut. Olen useaan kertaan kolunnut maastot lävitse, mutta yksisarvisia tai aukiota en ole sen koommin nähnyt, mutten koskaan voi tietää, josko joku päivä joku taas astelee ratsunsa kansssa tuolle lumotulle aukiolle. (5+8v€ lisätty kassaan)
|
|
|
Post by Vilja on Apr 6, 2015 12:15:41 GMT 2
Vilja, parikymppinen tallikonkari ja hoitaja. Aloitin Tintti-ruunan hoitajana kesällä 2012, ja hoitohevosia on kertynyt matkan varrella yhteensä neljä. Minut tunnistaa tallilla pitkistä vaaleista hiuksista ja iloisesta hymystä. Toimin mielelläni tallikonkarina niin avunantajana kuin tukevana olkapäänä, ja luokseni voi aina tulla pyytämään neuvoja tai vaikka vuodattamaan kyyneleitä, jos sellaiselle on tarvetta. Rakastan maastolenkkejä, ja lähden enemmän kuin mielelläni vetämään mitä erilaisempia retkiä Metsälammen vaihteleville maastoreiteille. Kiinnostuneet ottakaa siis yhteyttä! Mua saa käyttää tarinoissa, jos siltä tuntuu, tykkään lukea täällä muidenkin tekeleitä. (5v€ lisätty kassaan)
|
|
|
Post by Tepa on Apr 6, 2015 12:45:59 GMT 2
Hirveän pieni, tummahiuksinen ja ruskeasilmäinen ponityttö, joka tottelee nimeä Tepa. Tällainen joka paikan tättähäärä, joskus ehkä tyhmänrohkea mutta äärettömän mukava tytöntylleröinen. Pitutta tosiaan vain vaivaiset 150cm vaikka ikää löytyykin 17 vuotta (pian 18 jee). Metsälammelle löysin tieni vasta tämän vuoden helmikuun puolen välin tienoilla, kun vuokraponini myytiin pois. Kyseessä oli oikea ruusukehai joka hyppäsi pienestä koostaan huolimatta hevosen kokoisia esteitä. Vaihdoin tämän kisahirmun sitten shetlanninponiin, Myyhyn. Great deal, eikös. Ei vaan, mielelläni aloin sen riiviön hoitajaksi. Rakastan ratsastusta kaikissa olomuodoissa, mutta esteet ja maastoilu ovat ehkä 'se juttu'! Lueskelen mielelläni muidenkin tarinoita täällä Metsälammella (hmm melkein jokaisen oikeastaan), ja iloiseksi tulen jos oma nimeni niistä välillä löytyy. Pyrin myös käyttämään muita hoitajia ja henkilöitä omissa tarinoissani, ne tuovat aina oman lisänsä. (5v€ lisätty kassaan)
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Apr 6, 2015 14:08:19 GMT 2
Maran karsinalta kuuluva terävä EI -huuto kuuluu useimmiten minulle eli Maran hoitajalle eli Aidalle. Vaikka kukaan ei usko, olen yli kaksikymmentä. Olen normaalipituinen ja normaalipainoinen ja muutenkin normaalin näköinen. Tätä normaaliutta yritän peittää värjäilemällä hiuksiani yleensä pastillisävyillä. Tällähetkellä hiukseni ovat liilat. Metsikseen löysin tieni ihan vahingossa koiran kanssa lenkkeillessäni. Kävelin talliin sisään, näkn Sinten ja kysyin, että olisko Sintellä mulle hevosta jolla vois huvikseen ratsastella. Se hevonen oli Zara. Marras-joulukuun vaihteessa sain aivoveritulpan - muuta selitystä teolleni ei ole - ja vaihdoin Zaran Maraan. Maran kanssa olemme katselleet maailmaa siitä asti. Tylsää ei ole ollut. Onneksi opiskelen sairaanhoitajaksi, joten osaan itse paikkailla itseni, kun mäjähdän Maran selästä alas tuon tuostakin. Jos haluaa lähteä pitkälle ja mahdollisesti jännittävälle maastoretkelle, kannattaa laittaa minut veturiksi. Mottoni nimittäin on "Voikohan tonne mennä?" ja kuten kaikessa, kokeilemalla selviää.
(5v€ lisätty kassaan)
|
|
|
Post by Sinte on Apr 6, 2015 16:51:17 GMT 2
Mä olen tallin omistaja Sinte. Rento ja huumorintajuinen optimisti: iloinen ja positiivinen, en juurikaan jaksa lannistua vastoinkäymisistä. Olen melko seikkailunhaluinen ja innokas kokeilemaan uutta; tämän voi huomata myös Metsälammen tapahtumien kirjosta sekä toiminnan monipuolisuudesta. Metsis kehittyy jatkuvasti, vaikka muutokset olisivat kerrallaan pieniä. Ei ole kuukautta, jolloin ei järjestettäisi yhtäkään tapahtumaa, eikä ole mitenkään erikoista, että ilmoitustaululta löytyisikin esimerkiksi kutsu shoppailureissulle Ikeaan! Tallin omistajana olen erittäin aktiivinen ja menevä, en osaa pysähtyä paikoilleni. Toisinaan saatan suunnitella niin paljon toimintaa, etten itse meinaa pysyä mukana. Mulla on pitkät ja tuuheat, tummanruskeat hiukset – usein ne tosin on kiinni poninhännällä tai nutturalla, sillä olen aikaisemmin tottunut pitämään hiukseni lyhyinä. Tallille pukeudun rennosti ja säänmukaisesti, ette siis tule näkemään kauluspaitaa ellei kyse ole fiinistä kisatapahtumasta...! Metsälampi on jatkuvasti kehittyvä projektini, joka elää ihan omaa elämäänsä. Kävijät muokkaavat tallia entisestään, ja toiminta kehittyy pienin askelin. Metsälammella on tähän mennessä käynyt 207 581 vierailijaa (vuodesta 2009). Kuukauden aikana kävijöitä oli eniten heinäkuussa 2012: yhteensä 5096 vierailijaa. Metsälammella kerrotaan myös tarinaa Harjunlenkin vaeltajista. Tarina kertoo, että noin sata vuotta sitten pari nuorta tyttöä oli lähtenyt salaa ratsastamaan harjulle, jonka korkeimmalla kohdalla hevoset olivat säikähtäneet pusikosta hyppäävää rusakkoa. Piennar oli pettänyt pillastuneiden ratsujen alla, ja ratsukot olivat suistuneet jyrkkään pudotukseen. Molemmat ratsukot menehtyivät tapaturmassa. Moni tallilla onkin kertonut nähneensä parin nuoren tytön ratsuineen katoavan harjun korkeimmalla kohdalla jäljettömiin. Tarinoita harjunlenkin vaeltajista: Yömaasto 2014 Harjunlenkin haamuvaeltajat 2013 Metsälammen alue on saanut inspiraation Hämeenlinnan Ahvenistolta: AhvenistoAhveniston uimaranta
|
|
|
Post by Alexandra on Apr 8, 2015 15:45:26 GMT 2
Mä oon Alexandra, tutummin Alex ja hoidan Velliä. Oon pyöriny ekan kerran Metsiksellä Sinten riesana ehkä vuonna 2009 tai 2010 ja ollut välissä myös Ansku ja Nymeria, mutta palannut aina tuttuun ja turvalliseen Alexiin. Luonteeltani olen positiivinen ja vauhdikas sekä lähimpien kavereiden mukaan ärsyttävä adhd sählääjä. Itsesuojeluvaisto on pyöreä nolla ja mut saakin aika helposti suostuteltua mukaan, olipa sitten kyse maastossa ilman satulaa revittelystä tai katolta lumikasaan hyppäämisestä. Jos pahimpia teiniangstipäiviä ei lasketa, olen ystävällinen kaikille ja aina saa kysyä apua!
Ulkonäöltäni olen aika tavallinen. Omistan pitkät, lähes mustat ja hiukan laineekkaat hiukset sekä siniset silmät. Pituutta löytyy 168 senttiä, painoa sopivasti ja ikää 16, vaikka eihän sitä kukaan mun kaveri uskokaan, tosin puolitutut kyselevät aina että milloin mä valmistunkaan koulusta. Kuljen yleensä farkuissa, hupparissa ja lenkkareissa jos en ole menossa ratsastamaan. Ratsastaessa pyrin pukeutumaan siististi vaikka joskus selkään tuleekin kavuttua selkään kollareissa ja tennareissa.
Metsiksellä olen pyörinyt aika pienestä pitäen ja muistankin, kuinka aina valitettiin miten täällä ei ole maastoesteitä. Yhtenä kesänä Sinte taisikin sitten kyllästyä meidän narinaan ja iski meille kouraan rahaa ja moottorisahan käskien rakentaa niitä kerpeleen esteitä, jos luvataan olla sitten hiljaa. Esteet syntyivät ja kukaan ei kuollut, ihme kyllä, vaikkakin kiitos taitaa kuulua täysi-ikäisille tallilaisille, jotka sitä sahaa käyttelivät.
(Kassaan lisätty 5+8v€)
|
|
|
Post by Sinte on Apr 9, 2015 13:51:37 GMT 2
JAETTU SUMMATapahtuman aikana kassaan kerääntyi 82v€. Tämä jaetaan viidelle osallistujalle (en lue itseäni osallistujaksi, koska tallin omistajana en tee virtuaalieuroilla mitään). Jokainen osallistuja (paitsi Sinte) tienasi tähän tapahtumaan osallistumisesta 16,40v€!Suuret kiitokset osallistujille
|
|