|
Post by Alina on Oct 20, 2016 12:00:01 GMT 2
Allun kouluvalmennus 28.11 "Moikka! Ennen kuin hypätään asiaan niin varmastikin suurin osa minut muistaa eli olen Alina ja pidän Metsälammella aina silloin tällöin tunteja. Työskentelin täällä aikaisemminkin, mutta jouduin vähäksi aikaa lopettamaan oikean elämän vuoksi. Nyt palailee kuitenkin hommiin ja odotan innolla yhteistyötä teidän mukavien oppilaiden kanssa. Lämpimästi tervetuloa tunneilleni niin uudet kuin vanhatkin tuntilaiset:]. Tästä se lähtee!!!"
Ihan ensimmäisenä tuntina päätin järjestää kouluvalmennuksen, josta löytyytaatusti jokaiselle haastetta ja mukavaa uutta oppimista. Tunnilla menemme melko basic helppo B:n asioita, että saan vähän jotain tuntumaa uusiin oppilaisiin myöskin. Tunti järjestetään 28.11 klo 17 Metsälammen maneesissa ja opettajana olen siis minä Alina. Jokainen saa itse valita ratsunsa, tunnille mahtuu kuusi osallistujaa ja ratsastustaidolla ei niinkään ole väliä, kunhan hallitset hevosen kaikissa askellajeissa. Tunnin kuittauksesta saat kattavan kommentin minulta. Enempää puhumatta, siirryhän ilmoittautumaan alla olevien ohjeiden mukaan.
Ilmoittaudu omalla nimelläsi, ponin koko nimellä ja ratsastustaidollasi sekä kuittauslomakkeella. Tunnin kuittaukseksi riittää siis alla oleva lomake. Kuittauksen täytyisi olla perillä viim. 1.12 ja ilmoittautua saa tapahtumapäivänä asti.
Kuittauslomake 1. Miten sinun ja ponisi yhteistyö sujui tunnin aikana? 2. Missä tehtävissä onnistuit ja missä taas et niinkään? 3. Mistä sait kuulla koko tunnin ajan? 4. Minkälaista muuten tunnilla oli? Mielipiteitä vapaasti 5. Tuntitoiveita tuleville tunneille? 6. Selitä vielä sinun ja ponisi taustoista? Osallistujat 7/7 Silja - Sithiriel Fair Mikael - Vinlannin Äärihurmaava
Jannica - Mewian Maxvell Veera - Ventoksen Ujo-Huurto Laura - M.L. Ärräpää Jätkä Eve - Coconut Ice du noir Vilja - Rhoshill Huckleberry
|
|
|
Post by Silja on Oct 20, 2016 12:37:55 GMT 2
Silja - Sithiriel Fair (Helppo B)
1. Miten sinun ja ponisi yhteistyö sujui tunnin aikana? - Sintti oli tapansa mukaan melko jäykkä ja tänään jopa hieman pohkeen takana. Kaarilla se kaatui helposti sisäpohjetta vasten, mutta oli myös hankala saada taipumaan kunnolla. Ehkä taidot olivat hieman ruosteessa, kun en ole vähään aikaan ratsastanut kunnolla, mutta kyllä meillä ajoittain oli ihan hyviä pätkiä!
2. Missä tehtävissä onnistuit ja missä taas et niinkään? - Väistöpätkät olivat meille hankalia, ja niissä Sintti tuppasi aina jännittymään ja juoksemaan kättä vasten, eikä rehellisiä ristiaskeleita oikein saatu. Laukkatyöskentely puolestaan sujui ainakin muuhun tuntiin verrattuna ihan kivasti, ja ajoittain sain laukkaympyrällä Sinttiä vähän rentoutumaankin! Lisäksi nostot sujuivat erityisen hyvin.
3. Mistä sait kuulla koko tunnin ajan? - Istu, istu, ISTU! Sintin askeleissa on muutoinkin kamalan hankala istua, ja tänään kun tamma oli vielä hieman pohkeen takana ja jännittynyt, niin istuminen oli vielä tavallistakin hankalampaa. Lähdin kuulemma myös helposti etukumaraan, joka saattoi osittain johtua siitä, että Sintti oli kuolaimelta niin vahva.
4. Minkälaista muuten tunnilla oli? Mielipiteitä vapaasti - Muutoin tunnilla oli varsin mukavaa, vaikka Sintti olikin melko hankala. Oli kiva päästä pitkästä aikaa ratsastamaan valvovan silmän alle, sillä Sintin kanssa syksy on ollut melko rentoa, mutta ehkä innostuisimme hallikauden alkaessa taas kunnolla treenaamaan!
5. Tuntitoiveita tuleville tunneille? - Estevalmennus olisi mulla toiveissa, tai sitten koulutyöskentelyä esimerkiksi puomien ja kavalettien avulla!
6. Selitä vielä sinun ja ponisi taustoista? - Sinttihän tuli Metsikselle heinäkuussa, ja jokin siinä hurmasi minut, etenkin kun kuulin sen olevan kyvykäs ja kiltti estehevonen, vaikkakin teknisesti ja askeleidensa puolesta myös melko haastava ratsastaa. Siirtyminen Helmistä hevosiin tuntui kamalan isolta harppaukselta, eikä Sela sitten loppujen lopuksi motivoinutkaan samalla tavalla, joten osittain hetken mielijohteesta pyysin Sinttiä hoitohevosekseni. Minut maan pinnalle palautti kuitenkin jo ensimmäinen ratsastuskerta Sintillä sekä Marie Malmqvistin kouluvalmennus seuraavassa kuussa.. Työskentelymme onnistuu päivästä riippuen joko hyvin tai ei-niin-hyvin, mutta ollaan me jo yksi ruusuke napattu harjoituskoulukilpailuista! Ihan parhaaseen vireeseen on vielä kosolti matkaa, mutta voin myöntää ottaneeni kesän ja syksyn aikana ratsastuksen suhteen hieman rennommin.
|
|
|
Post by Alina on Oct 20, 2016 12:38:33 GMT 2
Apua kuittauslomake jäi, miten minä sen unohdin! Isot pahoittelut Silja.
|
|
|
Post by mikael on Oct 20, 2016 14:20:56 GMT 2
Mikael - Vinlannin Äärihurmaava - HeA 1. Miten sinun ja ponisi yhteistyö sujui tunnin aikana? Alun totuttelun jälkeen, löysimme hyvän yhteisen sävelen ja sain hevoselta upeita vasteita apuihin ja pysyi itselläkin mieli virkeänä kun tehtävää vaihtoi tiuhaan! 2. Missä tehtävissä onnistuit ja missä taas et niinkään? Lisäykset olivat tahmeita, en vain saanut istunnalla kunnon otetta hevoseen, vasta ihan lopussa sain muutamia erittäin hyviä lisäyksiä raviin. Muoto säilyi hyvin koko ajan hyvin ja väistöt sekä sulku ja avotaivutukset olivat loistavia! 3. Mistä sait kuulla koko tunnin ajan? Käden paikasta kun se tuppaa aina karkaamaan liian ulos tai alas tai vaikka ylös 4. Minkälaista muuten tunnilla oli? Mielipiteitä vapaasti Opetustyyli on hyvä, kuuluva ääni ja valpas korjaamaan pieniäkin virheitä viehättää kovasti! 5. Tuntitoiveita tuleville tunneille? Pienille esteille ? En ole hypännyt kauheasti eli hiotaan lähestymisiä yms tekniikkaa! 6. Selitä vielä sinun ja ponisi taustoista? Itse olen ollut hevoshommissa koko pienen ikäni ja ratsastanut paljon kouluratsastusta ja olenkin tasoltani VaA, eteenpäin olisi kova hinku mennä! Myös esteet kiinnostaa maastossa mutta opeteltavaa on vielä rutkasti. Hurmoksen löysin kun yllättäen tupsahdin tänne sivuille ja huomasin tuon upean suokkioriin olevan hoitajaa vailla. Olemme vasta tutustuneet joten ihan alkutekijöissä ollaan vielä mutta uskon että meistä tulee hyvä pari!
|
|
|
Post by mikael on Oct 20, 2016 14:21:44 GMT 2
oh nooh, unohin et tuo taso oli helppo B.. mitäs nyt ? Ei haittaa! Tunnilla tehdään helppo B -tasoisia harjoituksia, eikä haittaa vaikka Hurmoksen taso onkin helppo A. Helppo A on haastavampi taso kuin helppo B, joten Hurmos vain "osaa enemmän"! Voit hyvin osallistua tähän valmennukseen Hurmoksen kanssa. T. Sinte
|
|
|
Post by Alina on Oct 20, 2016 17:32:24 GMT 2
oh nooh, unohin et tuo taso oli helppo B.. mitäs nyt ? Ei haittaa! Tunnilla tehdään helppo B -tasoisia harjoituksia, eikä haittaa vaikka Hurmoksen taso onkin helppo A. Helppo A on haastavampi taso kuin helppo B, joten Hurmos vain "osaa enemmän"! Voit hyvin osallistua tähän valmennukseen Hurmoksen kanssa. T. SinteJuurikin näin😊😊
|
|
|
Post by Alina on Oct 20, 2016 17:49:07 GMT 2
Siljan kommentti
Sä olitkin ratsastajana mulle tuttu, mutta Sintti oli mulle uusi poni. Alussa huomasinkin, että kyllä te toisenne jotenkuten tunnette, koska teillä synkkasi suht hyvin, tosin poni oli jäykkä kuin rautakanki ja ratsastajana vain pahensi sitä osittain pomppimalla kuin perunasäkki. Pyytäisinkin sinua hengittämään ja rauhoittumaan, vaikka siirtämään poni hetkeksi käyntiin ja mietit siinä kävellessä mitä teet väärin. Tätä harjoitusta toisiimme ja se tuottikin lopputunnista tulosta. Lisäksi ryhtiäsi saisi ojentaa vähän ja nyt kerron sinulle miksi poni kaatui pohjettasi vasten. Suoristu, poni kaatuu sisälle jos et itse ole suorassa! Pakko kehua, että sulla oli kyllä kauneimmat ja pehmeämmät avut mitä olen nähnyt. Varmastikin estevalmennus toteutuu lähiaikoina. Sinusta ja Sintistä kehkeytyy vielä hieno pari❤️. Tervetuloa jatkossakin tunneilleni ja hyvää syksyä!
Mikaelin kommentti Sä olitkin mulle aivan uusi ratsastaja ja ainahan uusiin ihmisiin on mukava tutustua. Olet kai juuri aloittanut Metsiksellä niin siksi sinulla oli vielä hieman hakusessa Hurmoksen kanssa, mutta kyllä teiltä löytyi myös hyviä pätkiä. Silmistäsi näki, että nautit ratsastuksesta silmin-nähden ja hevonenkin nautti siitä, tuollaista iloa on mukava nähdä. Muistathan keskittyä käsiisi, minun olisi mieli tehnyt sitoa kätesi oikealle paikalle, kun ne hyppivät sinne sun tänne. Minäkin uskon, että teistä tulee hyvä pari. Tervetuloa jatkossakin tunneille ja hyvää syksyä!
|
|
|
Post by Vilja on Oct 20, 2016 19:37:16 GMT 2
Vilja - Rhoshill Huckleberry, helppo B 1. Miten sinun ja ponisi yhteistyö sujui tunnin aikana? - Yllättävän hyvin! Siitä oli jo melko pitkä aika, kun viimeksi olimme Leevin kanssa treenaamassa valvovan silmän alla. Itsenäinen ratsastus on kuitenkin tuottanut tulosta edes sen verran, että Leevi tuntuu toimivan välillä kuin ajatus. 2. Missä tehtävissä onnistuit ja missä taas et niinkään? - Tällä kerralla käynti tuotti eniten hankaluuksia, sillä Leevi luuli voivansa laiskotella aina, kun siirryimme käyntiin. Sen sijaan laukkatehtävät onnistuivat mielestäni hyvin ja keskilaukkakin pyöri loppua kohden nätisti. 3. Mistä sait kuulla koko tunnin ajan? - Ratsasta käyntiä! Heti siirtyessä käyntiin Leevi muuttui tahmeaksi laiskamadoksi. Tärkeintä oli olla heti tilanteen päällä ja pohkeet kiinni, ettei koko paketti päässyt hajoamaan. 4. Minkälaista muuten tunnilla oli? Mielipiteitä vapaasti- Hauskaa! Meille tuli molemmille hiki, Leeville ehkä enemmän siksi, että se on jo kasvattanut talven varalle hyvän karvan. Sain uutta inspiraatiota itsenäiseen treeniin ja onnistumiset motivoivat yrittämään aina vain paremmin! 5. Tuntitoiveita tuleville tunneille? - Olisi hauskaa ottaa koulutreeniin mukaan puomit ja kavaletit! 6. Selitä vielä sinun ja ponisi taustoista?- Leevi on kolmas hoitohevoseni Metsiksellä. Aloitin Leevin hoitajana lokakuussa 2014, eli yhteistä matkaa on takana jo kaksi vuotta Sinä aikana on ehtinyt tapahtua yhtä sun toista, ja voin jo sanoa tuntevani tämän ruunan aika hyvin. Maastoilu on lähellä meidän molempien sydäntä, mutta toki välillä täytyy treenata sileälläkin.
|
|
|
Post by Alina on Oct 20, 2016 21:35:59 GMT 2
Viljan kommentti
Muistan sut kyllä jostain, mutta en ole varma olenko sinua opettanut. No jokatapauksessa sinä ja Leevi olitte alusta asti kivaa katseltavaa. Siis mitä, silmät pyöreänä katselin menoanne, vaikka pieniä virheitäkin oli, mutta mitä pienistä. Leevin laukka oli hyvin pyörivää ja Leevi kulki komeasti muodossa. Myös ratsastajan istunta oli superhyvä. Käyntityöskentely oli taas sitten jostain kaukaa tullutta. Poni lyllersi kuin etana, selkeämmät ja napakammat avut Vilja. Ole itse energisempi ja jämäkämpi. Lisäksi moitin sinua katseestasi, joka harhaili seinillä ja ties missä. Teistä olisi kyllä ainesta kisakentille. Tervetuloa jatkossakin tunneille ja hyvää syksyä!
|
|
|
Post by Jansku on Nov 7, 2016 12:06:43 GMT 2
Jannica & Mewian Maxwell 1. Miten sinun ja ponisi yhteistyö sujui tunnin aikana? - Tunti meni hyvin, mutta Veeti oli varsinkin alkutunnista varsin vauhdikas ja sain hidastella sitä tosissani, että pidätteet ja avut menivät läpi. 2. Missä tehtävissä onnistuit ja missä taas et niinkään? - Onnistuimme yllättävää kyllä hyvin siirtymissä, vaikka orissa riittikin vauhtia. Haastavaksi osoittautuivat kolmikaarinen ravissa, koska meitä oli tunnilla sen verran, että piti vähän väistellä isompia ja saada reippaalle ponille omaa tilaa harjoituksiin. 3. Mistä sait kuulla koko tunnin ajan? - Pohkeet taaemmaksi, kädet lähellä toisiaan, kylki rennoksi ja jalat pitkäksi alas. 4. Minkälaista muuten tunnilla oli? - Tunnilla oli oikein kivaa ja harjoitukset sopivan haasteellisia, tuntikoko oli kyllä vähän turhan suuri, mutta silti pystyit hyvin huomioimaan kaikkia ratsastajia. 5. Tuntitoiveita tuleville tunneille? - Maastoretki ilman satulaa, leikkitunti ilman satulaa, estetunti pikkuponeille / vasta-alkajille (max. 50cm) sekä kunnon este- ja koulutunti (taso n. heA/100cm). Myös puomitunti olisi kiva sekä maastakäsittely/ohjasajotunti pikkuponeille / nuorille pienryhmässä. 6. Selitä vielä sinun ja ponisi taustoista? - Veeti tuli minulle 4-vuotiaana ja on kiva reipas ori. Sillä on hyvä työmotivaatio ja olemme päässeet jo hieman kilpailemaankin, joten ihan uudesta tuttavuudesta ei voida puhua Te olettekin ihan uusi ratsukko. Veetistä huomasin heti alussa, että sillä oli aivan liikaa energiaa ja jouduimme alussa keskittymään sen rauhoitteluun. Sulla meinasi myös olla välillä liian kova käsi, joten muista pehmeä käsi. Harmi, että jouduitte vähän väistelemään isompia. Muista myös pitää ne jalat siellä takana, koska sulla ne menee eteen, jolloin pohjeavut eivät toimi. Käsiä et saa myöskään vetää liian pois toisistaan, ensi kerralla kiinnitän ne kumilenksulla vierekkäin😂. Jatkossa varmasti tuntikoot pienenevät ja tämä olikin vain tutustumistunti. Kyllä teistä vielä hyvää tulee. Kiitos tunnille osallistumisesta, pahoittelut kommentin myöhäisyydestä ja tervetuloa jatkossakin tunneille!
|
|
|
Post by VeeraRuusula on Nov 8, 2016 13:20:08 GMT 2
Veera & Ventoksen Ujo-Huurto "Junnu"+ ratsastaja vahva vaativa B ja ratsu helppoB-A 1. Miten sinun ja ponisi yhteistyö sujui tunnin aikana? Junnu oli alkuunsa hieman jännittynyt ja pälyilevä uudessa ympäristössä joten siihen oli vaikea saada kontaktia. 2. Missä tehtävissä onnistuit ja missä taas et niinkään? Lopputuntia kohden meno parani ja Junnu tuli kuulolle. Päivän viimeinen laukkaympyrä tehtävä onnistui meidän osalta parhaiten. Alkutunnin pohkeenväistöt ja pysähdykset tuottivat suurimmat ongelmat. 3. Mistä sait kuulla koko tunnin ajan? Aliina huomautti alkutunnista muutaman kerran jalkojeni asennosta sekä pohkeen napakammasta käytöstä. 4. Minkälaista muuten tunnilla oli? Mielipiteitä vapaastiTykkäsin tunnista, ja tiesin siitä tulevan haastava ujonpuoleisen nuoren oriini kanssa. Lopputulokseen olin tyytyväinen, vaikka ei mitää ihmeempiä tänään tehtykkään. 5. Tuntitoiveita tuleville tunneille? Puomitehtävä harjoituksia nuorten hevosten kanssa ja kankitunti. 6. Selitä vielä sinun ja ponisi taustoista?Junnu on muuttanut minulle vuoden ikäisenä varsana, ja olen itse ratsukouluttanut sen. Nyt nuoriherra on päässyt viiden vuoden ikään ja alamme pikkuhiljaa päästä orin kanssa samalle aaltopituudelle ratsastuksessa. Tämä suokkiherra on nimittäin hieman ujompi tapaus. Junnu ja sinä olitte aivan ihana pari tai no paremminkin voi puhua suloisesta. Ihastuin täysin Junnun luonteeseen. Junnu oli alussa jäykkä ja ei meinannut sopeutua uuteen ympäristöön. Kun huomasit, että Junnu jäykistyi niin kehoitin sinuakin rentoutumaan vielä enemmän. Kun turha jäykkyys oli poistettu teillä alkoi menemään suht hyvin ja paitsi no pohkeenväistöissä on vielä paljon petrattavaa. Lisäksi lisää noottia saat sun jaloista. Sun täytyy käyttää sitä jalkaa ihan kunnolla!!! Hyvin olet Junnun kouluttanut. Hyvää joulunodotusta, kiitos tunnille osallistumisesta ja tervetuloa jatkossakin tunneilleni!
|
|
|
Post by Eva on Nov 24, 2016 7:07:26 GMT 2
Eva - Coconut Ice du Noir (Helppo A)1. Miten sinun ja ponisi yhteistyö sujui tunnin aikana? - Alusta asti meillä oli ryppyjä rakkaudessa, mutta tämä valmennus olikin ensimmäinen kerta kun nousin Cocon selkään. Onneksi saimme valmentajalta hyvät ohjeet siihen, mitä pitää tehdä että ori toimii edes jotenkin, ja ehkä oli ihan hyväkin että ensimmäinen ratsastuskerta oli valvotun silmän alla. Oli meillä kyllä muutamia erimielisyyksiä eikä pukittelulta säästytty, mutta pysyin selässä - meillä on siis vielä toivoa 2. Missä tehtävissä onnistuit ja missä taas et niinkään?- Peruutus-ravinosto ei onnistunut meiltä sitten yhtään! Coco oli muutenkin alkutunnista vähän velttona ja keskittyi enemmän kaikkeen muuhun kuin ratsastukseen, joten sitten kun siltä alettiin oikeasti jotain vaatimaan, poni veti herneet nenään. Ensin se ei liikkunut, sitten se heitti pari harmistunutta pukkia ja alkoi kuunnella. Lopputunnista meillä oli pari hyvää pätkää keskiravia ja pohkeenväistöä, joihin mä itse olen todella tyytyväinen. 3. Mistä sait kuulla koko tunnin ajan? - "Pysy lujana!" vakiintui vähän sellaiseksi humoristisemmaksi hokemaksi valmentajan suussa. Alussa olin vähän epävarma, kun sanottiin että Coco on todella hankala ratsastaa, ja siksi se heittäytyikin sellaiseksi veltoksi heti tunnin alussa. Kun poni ei kuunnellut, mäkin menin vähän etunojaan huomaamattani, ja tämä sitten kostautui myöhemmin omassa ratsastuksessa kun Coco siinä viimeisen 20 minuutin aikana kykeni tekemään kunnolla töitä. 4. Minkälaista muuten tunnilla oli? Mielipiteitä vapaasti- Tämä oli ensimmäinen tuntini Metsälammella, ja tykkäsin hurjasti! Suoritustapa oli mukava, ja mua nähdäänkin varmasti vielä ratsastustunneilla. Edes Coco ei onnistunut pilaamaan tunnilla vallinnutta mukavaa henkeä, josta tykkäsin kyllä kovasti, vaikka itse en sitä tainnut hirveästi olla luomassa... mutta mä olen mä. 5. Tuntitoiveita tuleville tunneille? - Öääh. No, mä haluaisin oikeestaan vähän kaikkea! Oon aivan ehdottomasti kouluratsastaja ja siinä voisin valmentautua jopa Vaativan B:n tasolla, mutta toisaalta taas tykkään esteistäkin hurjasti ja Coco taitaa olla estepainotteinen! Ja toisaalta haluan mennä maastoesteitä, laukata kilpaa pellolla, nousta vauhdista selkään gymkhanatunnilla... ilahdun kaikista tunneista, jotka kalenteriin putkahtaa, mutta olisi tosiaan kiva saada vähän haastetta mukaan! 6. Selitä vielä sinun ja ponisi taustoista?- En ole tuntenut Cocoa viikkoa kauempaa! Aloin hoitamaan ponia tässä hetki sitten ja kuulin kyllä alusta asti, että se on vaikea käsitellä ja ratsastaa, mutta ollaan selvitty ihan hyvin. Tämä oli ensimmäinen kerta, kun nousin orin selkään, joten ennen tunnin alkua jännitys tiivistyi. Mun taustallani on sitten varmaan tuhat hikistä ratsastustuntia, ja oon omasta mielestäni aika osaava, VaB-tasolle oon siirtymässä. Periaatteessa pärjään minkä tahansa hevosen satulassa, mutta tietysti siitä suorituksesta voi olla montaa eri mieltä... Ihan ensimmäisenä haluan olla sinusta ylpeä, sillä lähdit nousemaan Cocon selkään ensimmäisen kerran valvotusti ja minun mielestäni menonne näytti hyvältä ensimmäiseksi kerraksi. Alussa sun olisi pitänyt ratsastaa, eikä matkustaa, sillä Coco vei sua ihan 0-100. Tehtävät alussa menivätkin suoraansanotusti aika huonosti. Lopputunnista sait kuitenkin ponin avuille ja meno oli kaunista. Olette ihana pari, kunhan muistat tosiaan ratsastaa ponia, eikä se ratsasta sulla! Hyvää joulunodotusta, kiitos kun osallistuitte ja tervetuloa jatkossakin tunneilleni!
|
|
|
Post by laura on Nov 28, 2016 13:06:16 GMT 2
Laura & M.L. Ärräpää Jätkä (Vaativa B)
1. Miten sinun ja ponisi yhteistyö sujui tunnin aikana?
- Tämä oli minun ja Jätkän ensimmäinen kouluvalmennus yhdessä. Tunti sujui kuitenkin yllätävänkin hyvin, kun sain kiinni miten Jätkältä kuuluu asioita pyytää. Heppa oli alkuunsa tarjoilemassa jos jonkinsortin väistöä suuntaan kuin toiseenkin. Pikkuhiljaa asetukset alkoivat löytymään ja homma alkoi sujumaan. 2. Missä tehtävissä onnistuit ja missä taas et niinkään?
- Siirtymiset, etenkin laukasta raviin olivat alkuun kovin haastavia. Jätkä oli menossa ja ei aina ymmärtänyt apujani, vaan tulkitsi ne joksikin muuksi. Lisäyksissä istuminen oli minulle alkuun hankalaa, Jätkän ison liikkeen vuoksi. 3. Mistä sait kuulla koko tunnin ajan?
- Istunnastani. Selkä suoraan, kyynerpäiden kulma ja nyrkit pystyyn. Istunta on ollut aina minulle hankalin asia, varsinkin kädet menevät liiankin usein mopon ajo-asentoon. 4. Minkälaista muuten tunnilla oli? Mielipiteitä vapaasti
- Tunti oli kaikinpuolin kiva. Sain uusia ulottuvuuksia Jätkän ratsastamiseen ja oli kiva päästä opettelemaan hepalla ratsastusta valvovan silmän alle. Opettaja oli hyvä, antoi hyviä vinkkejä istuntani parantamiseen ja siihen miten Jätkä toimii. 5. Tuntitoiveita tuleville tunneille?
- Istuntaan painoittuvat tunnit olisivat mahtavia ! 6. Selitä vielä sinun ja ponisi taustoista?
- Itse olen ratsastanut lähes koko ikäni. Jätkään tutustuin ihan hetki sitten, mutta heppa vei sydämeni samantien. Yhteistyötä ei ole vielä paljoakaan takana, joten kokoajan opitaan uutta. Valmennukset ovat hyvä suunta kohti itsenäisiä, tavoitteellisempia ratsastuksia yhdessä.
Ihanaa kun tulitte tunnille! Alussa teillä meni vähän sinne sun tänne, mutta saitte myös hyviä pätkiä, vaikka lopussa pätkät olivat lähes täydellisiä. Istu syvälle satulaan, Laura syvälle satulaan ja peppu kiinni penkissä. Istuntatehtäviä kyllä tosiaan tekisi sinulle hyvää. Muista siis istua pystyssä ja ne kyynerpäät sinne kylkiin, tuliko selväksi. Kiitos tunnille osallistumisesta, hyvää joulunodotusta ja tervetuloa jatkossakin tunneille!
|
|