|
Post by Alina on May 27, 2016 18:43:28 GMT 2
Alinan leikkitunti 1.7Alina pitää ensimmäinen heinäkuuta leikkitunnin avoimena kaikille Metsiksen tallilaisille. Tunti mennään ilman satulaa. Tunnille voi tulla jos pysyy hevosen selässä ilman satulaa. Menemme kentällä jos sää sen sallii. Tunti kestää 60min. Aloitamme tunnin alkukäynneillä, jossa pitää ratsastaa kokonaan käsiä käyttämättä. Verkaksi otetaan ravia kädet ylhäällä, kädet sivulla, jalat irti ponista ja kevyessä istunnassa ilman käsiä ja jalkoja. Leikkeihin kuuluu peili, talli palaa, väri, viesti ja maa meri laiva. Loppuverkoissa saa itse päättää mitä tekee.
Viesti Ensin ratsastajan pitää tehdä voltti. Seuraavaksi pujotella tolpat siirtäen hanskaa tolpan päältä toiselle, jonka jälkeen hypätä ristikko kädet sivulla. Sitten pitää tulla alas hevosen selästä ja niputtaa suitset. Nousta selkään ilman muiden apua ja poimia raippa maasta käyttämättä jalkoja maassa. Sitten vaan laukalla takaisin joukkueen luokse.
Ilmoittautumisohjeet - Tunnille mahtuu 8 ensimmäistä osallistujaa. (tunti järjestetään jos tulee neljä osallistujaa). - Tunnille saa tulla vain yli 150cm hevosella, ei poneja! - Ilmoita ilmoittautuessa nimesi ja hevosen lempinimi. - Ilmoittaudu viim. 20.6 - Kuittaus viim. 2.7. Viestin joukkueet tulevat 20.6, joten ennen sitä ei kuittauksia!
Osallistujat 2/7 ( molemmat joukkueet kiertävät viestin kahdesti)
Viesti joukkue 1 Silja -Remi Sini - Rosso
Viesti joukkue 2 Vilja - Leevi Rea - Ruu
Kuittaus Vastaa näihin kysymyksiin väh. 2 lauseella.
1. Mikä tunnilla oli parasta? 2. Missä onnistuit? 3. Tipuit kerran, miten? 4. Mikä oli haastavaa? 5. Mikä leikki oli paras? 6. Parannusehdotuksia, risuja ja ruusuja?
Lämpimästi tervetuloa tunnille!
|
|
|
Post by Silja on May 27, 2016 23:23:52 GMT 2
Silja - Remi
|
|
|
Post by Sini on May 28, 2016 6:05:07 GMT 2
Sini - Rosso
|
|
|
Post by Vilja on Jun 8, 2016 8:36:54 GMT 2
Vilja - Leevi
|
|
|
Post by Rea on Jun 16, 2016 12:36:59 GMT 2
Rea ja Ruu
|
|
|
Post by Silja on Jun 20, 2016 13:41:56 GMT 2
1. Mikä tunnilla oli parasta?
Rento ja iloinen fiilis! Kaikki olivat täysillä mukana leikeissä ja ottivat epäonnistumisetkin huumorilla. 2. Missä onnistuit?
Talli palaa oli mun ja Remin lempipeli, ja olimmekin siinä aika hyviä. Remi säntäsi tötteröiden luokse heti käskystäni ja sen omakin kilpailuvietti taisi herätä. 3. Tipuit kerran, miten?
Viestissä Remin kokoisen hevosen selkään oli totisesti vaikeaa päästä ilman muiden apua, etenkin kun olen itse aika pieni. Monen yrityksen jälkeen päätin kiivetä kentän aidalle ja hypätä siitä kyytiin, mutta Remi tietenkin olisi jo halunnut palata Sinin ja Rosson luo, joten kun en ollut kunnolla selässä luisuin nopeasti alas. Remi oli kuitenkin kisassa mukana ilman minuakin, ja kaahotti laukassa takaisin joukkuetovereidemme luokse. Hyväksyttiinkö suorituksemme? 4. Mikä oli haastavaa?
Raipan poimiminen maasta oli kertakaikkiaan mahdotonta yritettyäni sitä Remin pyydystämisoperaation jälkeen! Onnistuin melkein putoamaan uudestaan yrittäessäni kurkotella raippaa maasta maaten vatsallani Remin selässä. 5. Mikä leikki oli paras?
Talli palaa, tietenkin! Olimmehan siinä Remin kanssa mestareita! 6. Parannusehdotuksia, risuja ja ruusuja? Mahtava tunti, leikkitunteja voisi mun puolesta pitää enemmänkin! Varsinkin tuo osallistujien jako viestijoukkueisiin oli tosi kiva lisä!
|
|
|
Post by Alina on Jun 20, 2016 13:52:20 GMT 2
1. Mikä tunnilla oli parasta?
Rento ja iloinen fiilis! Kaikki olivat täysillä mukana leikeissä ja ottivat epäonnistumisetkin huumorilla. 2. Missä onnistuit?
Talli palaa oli mun ja Remin lempipeli, ja olimmekin siinä aika hyviä. Remi säntäsi tötteröiden luokse heti käskystäni ja sen omakin kilpailuvietti taisi herätä. 3. Tipuit kerran, miten?
Viestissä Remin kokoisen hevosen selkään oli totisesti vaikeaa päästä ilman muiden apua, etenkin kun olen itse aika pieni. Monen yrityksen jälkeen päätin kiivetä kentän aidalle ja hypätä siitä kyytiin, mutta Remi tietenkin olisi jo halunnut palata Sinin ja Rosson luo, joten kun en ollut kunnolla selässä luisuin nopeasti alas. Remi oli kuitenkin kisassa mukana ilman minuakin, ja kaahotti laukassa takaisin joukkuetovereidemme luokse. Hyväksyttiinkö suorituksemme? 4. Mikä oli haastavaa?
Raipan poimiminen maasta oli kertakaikkiaan mahdotonta yritettyäni sitä Remin pyydystämisoperaation jälkeen! Onnistuin melkein putoamaan uudestaan yrittäessäni kurkotella raippaa maasta maaten vatsallani Remin selässä. 5. Mikä leikki oli paras?
Talli palaa, tietenkin! Olimmehan siinä Remin kanssa mestareita! 6. Parannusehdotuksia, risuja ja ruusuja? Mahtava tunti, leikkitunteja voisi mun puolesta pitää enemmänkin! Varsinkin tuo osallistujien jako viestijoukkueisiin oli tosi kiva lisä! Ensinnäkin oli super kivaa, että tulitte tunnille. Se tuottaa aina niin paljon iloista mieltä, kun on tällainen ihana tallilainen, joka käy superaktiivisesti tunneilla. Te olitte kyllä melkoista katsottavaa tällä tunnilla, kun sähelsitte minkä kerkesitte. Ja joo kyllähän mä tuon hyväksyin, että Remi tuli itse maaliin ilman tätä ratsastajaa, joka roikkui aidalla. Te selvisitte superhyvin myös talli palaa leikissä, en ole ikinä nähnyt tuollaista menoa. Sinteltä voit kysyä, että mitä saat tästä tunnista .
Tervetuloa jatkossakin tunneilleni!
|
|
|
Post by Vilja on Jun 20, 2016 17:09:44 GMT 2
1. Mikä tunnilla oli parasta? - Parasta tunnilla oli kaikki leikit! Aina ei tarvitse olla niin vakavissaan, ja hevosistakin tuntui olevan hauskaa vipeltää vauhdikkaasti leikkien parissa. 2. Missä onnistuit? - Onnistuin ohjaamaan Leeviä hyvin ilman käsiäkin. Se pysähtyi helposti pelkällä istunnalla, eikä suunnastakaan ollut erimielisyyksiä. 3. Tipuit kerran, miten? - Putosin Leeviltä, kun verryttelimme ravissa. Leevi päätti ottaa matkaevästä kentän aidan ali vauhdista ja onnistui kompuroimaan omiin jalkoihinsa niin, että pyörähdin alas polvilleni. Onneksi mitään ei sattunut, vaan kapusin heti uudestaan kyytiin ja jatkoin matkaani kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. 4. Mikä oli haastavaa? - Kevyt istunta ilman käsiä ja jalkoja oli kaikista vaikeinta. Myös raipan poimiminen maasta viestissä oli vaikeaa, sillä Leevi on kuitenkin aika korkea ja minä taas melko lyhyt! 5. Mikä leikki oli paras? - Paras leikki oli peili, sillä onnistuimme Leevin kanssa pääsemään peilille asti. Leevi kuunteli pysäyttäviä apuja niin hyvin, ettei peilinä ollut huomannut kertaakaan, että olimme liikkuneet! 6. Parannusehdotuksia, risuja ja ruusuja? - Tämä oli tosi kiva idea ja toteutuskin oli hyvä! Toivon, että samanlaisia leikkitunteja tulisi uudestaankin. Kuittaustapa oli mielestäni sopiva ja helppo, mutta myös muunlaiset kuittaustavat voisivat toimia, esim. pieni tarina tai runo.
|
|
|
Post by Alina on Jun 20, 2016 21:30:16 GMT 2
1. Mikä tunnilla oli parasta? - Parasta tunnilla oli kaikki leikit! Aina ei tarvitse olla niin vakavissaan, ja hevosistakin tuntui olevan hauskaa vipeltää vauhdikkaasti leikkien parissa. 2. Missä onnistuit? - Onnistuin ohjaamaan Leeviä hyvin ilman käsiäkin. Se pysähtyi helposti pelkällä istunnalla, eikä suunnastakaan ollut erimielisyyksiä. 3. Tipuit kerran, miten? - Putosin Leeviltä, kun verryttelimme ravissa. Leevi päätti ottaa matkaevästä kentän aidan ali vauhdista ja onnistui kompuroimaan omiin jalkoihinsa niin, että pyörähdin alas polvilleni. Onneksi mitään ei sattunut, vaan kapusin heti uudestaan kyytiin ja jatkoin matkaani kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. 4. Mikä oli haastavaa? - Kevyt istunta ilman käsiä ja jalkoja oli kaikista vaikeinta. Myös raipan poimiminen maasta viestissä oli vaikeaa, sillä Leevi on kuitenkin aika korkea ja minä taas melko lyhyt! 5. Mikä leikki oli paras? - Paras leikki oli peili, sillä onnistuimme Leevin kanssa pääsemään peilille asti. Leevi kuunteli pysäyttäviä apuja niin hyvin, ettei peilinä ollut huomannut kertaakaan, että olimme liikkuneet! 6. Parannusehdotuksia, risuja ja ruusuja? - Tämä oli tosi kiva idea ja toteutuskin oli hyvä! Toivon, että samanlaisia leikkitunteja tulisi uudestaankin. Kuittaustapa oli mielestäni sopiva ja helppo, mutta myös muunlaiset kuittaustavat voisivat toimia, esim. pieni tarina tai runo. Aluksi näin minun puolestani kiitokset tunnille osallistumisesta! Susta näkyi kyllä tunnin aikana se iloisuus kun kikatellen ratsastelit Leevillä. Kyllähän se Leevin mahakin oli tyhjä niin matkaeväs oli tärkeä. Peilissä te olitte niin bestei ja se yhteistyö ilman ohjia oli ihailtavaa. Jatka samaan malliin. Tervetuloa myös meitsin tunneille jatkossa? Psst samat ohjeet kun Siljalle eli kysele Sinteltä mitä saat tästä tunnista.
|
|
|
Post by Rea on Jun 20, 2016 23:47:35 GMT 2
1. Mikä tunnilla oli parasta? Tunnilla parasta oli huomata, että myös hevoset saivat mielenvirkistystä hauskoista ja äkkipikaisistakin leikeistä! Kivaa oli myös huomata, ettei mun tasapaino olekaan niin huono, kuin luulin. 2. Missä onnistuit? Onnistuin pitämään rauhallisen, mutta leikkisän Ruun, sekä omat hermoni hyvin hallinnasa. Pystyin myös keskittymään istunnalla ratsastamiseen vähän eri näkövinkkelistä kuin "normaaleissa" valmennuksissa. 3. Tipuit kerran, miten? Kapusin tunnin alussa Ruun selkään, ja ruuna lähtikin aikas äkisti liikkeelle raippani hipaistessa vahingossa sen kylkeä. En ollut edes kunnolla päässyt selkään, kun jo istuin hiekalla pöllämystyneenä. Siinä vaiheessa ajattelin, että mitähän tästäkin on taas tullakseen! Onneksi tuo kommellus jäi tunnin ainoaksi. 4. Mikä oli haastavaa? Haastavaa oli ilman käsiä ratsastaminen. Korjaan tasapainoani ihan kamalasti käsien voimalla! Tulipahan sekin huomattua. 5. Mikä leikki oli paras? Paras leikki oli viestin ratsastus! Ruu oli tunnin pienin hevonen, mistä oli minulle suunnattomasti apua. Saimme nopeimman ajan! 6. Parannusehdotuksia, risuja ja ruusuja? Oli tosi hauskaa olla mukana! Etenkin näin kesähelteillä on kiva kokoontua yhdessä kentälle hevosten kanssa leikkimään ja riekkumaan - ilman satulaa tietty!
|
|
|
Post by Alina on Jun 21, 2016 8:36:32 GMT 2
1. Mikä tunnilla oli parasta? Tunnilla parasta oli huomata, että myös hevoset saivat mielenvirkistystä hauskoista ja äkkipikaisistakin leikeistä! Kivaa oli myös huomata, ettei mun tasapaino olekaan niin huono, kuin luulin. 2. Missä onnistuit? Onnistuin pitämään rauhallisen, mutta leikkisän Ruun, sekä omat hermoni hyvin hallinnasa. Pystyin myös keskittymään istunnalla ratsastamiseen vähän eri näkövinkkelistä kuin "normaaleissa" valmennuksissa. 3. Tipuit kerran, miten? Kapusin tunnin alussa Ruun selkään, ja ruuna lähtikin aikas äkisti liikkeelle raippani hipaistessa vahingossa sen kylkeä. En ollut edes kunnolla päässyt selkään, kun jo istuin hiekalla pöllämystyneenä. Siinä vaiheessa ajattelin, että mitähän tästäkin on taas tullakseen! Onneksi tuo kommellus jäi tunnin ainoaksi. 4. Mikä oli haastavaa? Haastavaa oli ilman käsiä ratsastaminen. Korjaan tasapainoani ihan kamalasti käsien voimalla! Tulipahan sekin huomattua. 5. Mikä leikki oli paras? Paras leikki oli viestin ratsastus! Ruu oli tunnin pienin hevonen, mistä oli minulle suunnattomasti apua. Saimme nopeimman ajan! 6. Parannusehdotuksia, risuja ja ruusuja? Oli tosi hauskaa olla mukana! Etenkin näin kesähelteillä on kiva kokoontua yhdessä kentälle hevosten kanssa leikkimään ja riekkumaan - ilman satulaa tietty! Kiitos tunnille osallistumisesta! Tämä taisikin olla ensimmäinen tuntisi minun pitämänä. Tosiaan Rea tuota istunnassa ratsastamista voit treenata ihan yksin liikuttaessasi vaikka hoitsuasi. Viestissä teitä auttoi vaikka ja mikä, kun Ruu oli niin pieni verrattuna muihin. Alussa tosiaan tipahditkin, mutta mitäpä pienistä. Kysele Sinteltä mitä saat tunnista. Ja ehdottomasti tervetuloa jatkossakin tunneilleni !
|
|
|
Post by Sinte on Jun 21, 2016 15:44:12 GMT 2
Kaikille kuitanneille 1 tunti- ja tapahtumamerkintä sekä 20v€!
|
|
|
Post by Sini on Jun 23, 2016 7:48:59 GMT 2
1. Mikä tunnilla oli parasta? Tunti oli kokonaisuudessaan erittäin kiva, mutta parasta oli varmaankin hauskat leikit ja rento, kannustava ilmapiiri, joten epäonnistumisenkin jälkeen uskalsi jatkaa normaalisti, pelkäämättä muiden ilkkumista! 2. Missä onnistuit? Esteen hyppääminen meni oikeastaan yllättävän hyvin vaikka sitten kädet sivuilla, vaikka aluksi mua jännittikin pomppia Rosson kokoisella jättiläisellä ilman satulaa & käsiä. 3. Tipuit kerran, miten? Raipan poimiminen oli Rosson selästä mahdoton tehtävä... Kova selkä ja liikuskeleva hevonen ei auttanut asiaa, joten luiskahdin kerran raipan päälle mahalteni. Ilmat meni pihalle, mutta sen pahemmin ei onneksi käynyt :-) 4. Mikä oli haastavaa? Raipan poimimisen lisäksi hankaluuksia tuotti hevosen selkään nouseminen ilman muiden apua. Rossohan on aika iso hevonen, joten sen selkään ei ihan helpolla päässytkään. 5. Mikä leikki oli paras? Ehdottomasti hippa oli mun ja Rosson heiniä! Saatiin Ruukin kiinni, vaikka poniratsukon kurkotteleminen taivaista olikin aika uhkarohkeaa. 6. Parannusehdotuksia, risuja ja ruusuja? Tunti oli onnistunut ja mukava, ainoa miinus siitä, ettei risuja löydy Ilman satulaa on kiva mennä ja katsoa, miten pärjää tasapainonsa kanssa ilman jalustimia. Joku tasapainotunti oliskin kiva - jockey-asennossa ja pitkillä jalustimilla hyppäämistä / ratsastamista! /psst! miten Ruu oli mukana, vaikka se on alle 150 cm korkea?
|
|