|
Post by Sinte on May 26, 2015 20:12:43 GMT 2
SINTEN MAASTOESTETUNTI 4.6. perjantaina klo 17-18.30
Pirunmetsän maastoesterata tutuksi!
Perjantaina 4.6. päästään pitkän talven jälkeen kurkkaamaan Pirunmetsän maastoesteradalle. Rata on seisonut paikoillaan jo vuosia, eikä esteet enää ole tuliteriä - radan kunto on kuitenkin tarkastettu ja hyväksytty talven jälkeen. Radan esteiden kunnostusta suunnitellaan tulevalle kesälle!
Joka tapauksessa perjantaina päästään avaamaan maastoestekausi ihan virallisesti. Aloitamme huolellisilla, ohjatuilla alkuverryttelyillä Metsiksen lähimaastoissa, ja saavumme samanaikaisesti maastoesteradalle Pirunmetsään. Jokainen ratsukko saa hypätä esteitä vuorollaan, annan jokaiselle palautetta suorituksesta. Maastoestetunnille on varattu hieman ylimääräistä aikaa, jotta ehditään verrytellä ja jokainen pääsee hyppäämään riittävästi. Pirumetsän maastoesteradalla on mahdollista päästä kokeilemaan seuraavanlaisia esteitä: - 2 tukkia (pienempi ja isompi) - Hautaeste - Autonrenkaat - Talo - Heinäpaalit - Tynnyrit - Aita - Risut - 2 tarkkuusestettä (lyhyt tukki, heinäpaalieste)
Ilmoittautuminen- Osallistu tässä alla omalla ja hevosesi nimellä, ja vastaa samalla alla olevaan kyselyyn
- Jos et osaa päättää ratsua, jätä pelkkä kysymysmerkki - Sinte päättää puolestasi
- Osallistumisen yhteydessä täytä alla oleva kysymyslomake, joka kuittaa osallistumisesi - pakollinen!
- Metsisläiset saavat osallistumisesta yhden tuntimerkinnän sekä tapahtumamerkinnän
- Voit osallistua vain kerran, jotta tilaa riittää kaikille
Kysymyslomake- Kopioi ja täytä kysymyslomake osallistumisen yhteydessä. Aiheena on oma suorituksesi tunnilla.
Ratsastaja - Ratsu 1. Mikä oli tunnilla haastavinta? 2. Oletko aikaisemmin hypännyt maastoesteitä, ja oliko Pirunmetsän rata sinulle entuudestaan tuttu? 3. Miten ratsusi suhtautui maastoesteisiin? 4. Kuinka yhteistyönne ratsusi kanssa sujui? 5. Listaa vähintään yksi onnistuminen ja yksi epäonnistuminen tältä tunnilta. 6. Millaiset fiilikset tunnista jäi? Osallistuisitko uudellen?
Osallistujat (7/7)
Tähti ratsukon perässä (*) kertoo, että osallistujan kaappiin on lisätty tunti- sekä tapahtumamerkintä.
Julia - Dapper * Ama - Arma * Destiny - Ruu * Antsu - Foggy * Rosan - Bella * Joanna - Sela * Minkki - Majuri *
|
|
|
Post by Julia on May 26, 2015 21:08:52 GMT 2
Julia - ? 1. Mikä oli tunnilla haastavinta? Tunnilla oli ehkä haastavinta tarkkuusesteet, koska ratsu innostui vähän hökeltämään vähän radalla kuumetessa. 2. Oletko aikaisemmin hypännyt maastoesteitä, ja oliko Pirunmetsän rata sinulle entuudestaan tuttu? Maastoesterata ei ollut ennestään tuttu, mutta olen aiemmin hypännyt ihan muutaman maastoesteen. 3. Miten ratsusi suhtautui maastoesteisiin? Oli TODELLA innoissaan.. 4. Kuinka yhteistyönne ratsusi kanssa sujui? Loppujen lopuksi meni hyvin, oli vain töitä pidellä sitä kun menohaluja oli kuitenkin niin paljon. 5. Listaa vähintään yksi onnistuminen ja yksi epäonnistuminen tältä tunnilta. + pysyin selässä + yhtä kieltoa lukuunottamatta kaikista esteistä kunnialla yli - kieltoon johtanut epäröinti sekä huono lähestyminen - välillä ratsu lähti vähän oman mielen mukaan menemään 6. Millaiset fiilikset tunnista jäi? Osallistuisitko uudelleen? Tosi mukavaa oli, vähän vaihtelua! Ehdottomasti uudelleen osallistuisin.
|
|
|
Post by Ama on May 27, 2015 16:19:00 GMT 2
Ama - ? 1. Mikä oli tunnilla haastavinta? Haastavinta minulle oli laukan säätely hieman epätasaisella pohjalla, sekä tarkkojen reittien ratsastaminen. 2. Oletko aikaisemmin hypännyt maastoesteitä, ja oliko Pirunmetsän rata sinulle entuudestaan tuttu? Tämä oli minulle ensimmäinen vierailu Pirunmetsän radalla. Maastoesteitä olin hypännyt ennenkin. 3. Miten ratsusi suhtautui maastoesteisiin? Alkutunnista ratsuni oli hiukan innoissaan ja kaahotti esteistä ylitse hiukan huolimattomasti. Sain sen kuitenkin lopulta keskittymään. 4. Kuinka yhteistyönne ratsusi kanssa sujui? Kun ajattelee tuntia kokonaisuutena, niin voin kyllä sanoa, että yhteistyömme pelitti melkoisen hyvin. Toki tuli paljon myös sellaisia katkoksia milloin se ei ollutkaan niin vahvaa jne. 5. Listaa vähintään yksi onnistuminen ja yksi epäonnistuminen tältä tunnilta. Onnistuin hyvin ohjaamaan ratsuani istunnalla. Huonostä reitistä seurauksena tullut kielto aita-esteelle. 6. Millaiset fiilikset tunnista jäi? Osallistuisitko uudellen? Fiilikset olivat tunnin jälkeen melko sekavat, onnistumisia tuli paljon, muta myös niitä epäonnistumisia löytyi runsaasti. Ehdottomasti uudelleen kokeileman!
|
|
|
Post by Destiny on May 28, 2015 21:58:58 GMT 2
Destiny - Ruu 1. Mikä oli tunnilla haastavinta? - Ruu ei alkutunnista keskittynyt hommaan, mutta veryttelyiden jälkeen poika innostui vähän liikaakin. 2. Oletko aikaisemmin hypännyt maastoesteitä, ja oliko Pirunmetsän rata sinulle entuudestaan tuttu? - Maastoesteitä on tullut hypittyä jonkin verran ja rata oli minulle tuttu. 3. Miten ratsusi suhtautui maastoesteisiin? - Ruu katsoi esteitä, mutta hyppäsi kuitenkin rohkaisuiden avulla. 4. Kuinka yhteistyönne ratsusi kanssa sujui? - Yhteistyö pelasi aika hyvin, mitä nyt haudalla tuli hieman erimielisyyksiä. 5. Listaa vähintään yksi onnistuminen ja yksi epäonnistuminen tältä tunnilta. - Autonrenkaat ylittyivät mahtavasti ilman pienintäkään epäröintiä. Talo pelottikin Ruuta sen verran, että ekalla yrittämällä mentiin kaukaa ohi. 6. Millaiset fiilikset tunnista jäi? Osallistuisitko uudellen? - tosi kivat fiilikset jäi ja ehdottomasti oon osallistumassa, jos järjestetään uudelleen!
|
|
|
Post by Antsu on May 31, 2015 10:05:32 GMT 2
Antsu - Foggy 1. Mikä oli tunnilla haastavinta? - vauhdin pitäminen tarpeeksi reippaana ja 2. Oletko aikaisemmin hypännyt maastoesteitä, ja oliko Pirunmetsän rata sinulle entuudestaan tuttu? - rata ei ollut tuttu minulle, mutta olen aiemmin hypännyt maastoesteitä, hyvin pieniä sellaisia. 3. Miten ratsusi suhtautui maastoesteisiin? - Foggy oli innoissaan eikä se pelännyt esteitä 4. Kuinka yhteistyönne ratsusi kanssa sujui? - Meillä sujui ihan hyvin. Foggy oli mukavan luotettava ratsu vaikka kuskia vähän jännittikin.. 5. Listaa vähintään yksi onnistuminen ja yksi epäonnistuminen tältä tunnilta. - Kielto ja melkein tippuminen tarkkuusesteillä. Paras onnistumisenfiilis tuli, kun vihdoin alettiin päästä sujuvasti esteiden ylitse. 6. Millaiset fiilikset tunnista jäi? Osallistuisitko uudelleen? -Osallistuisin uudelleen, ehdottomasti! Fiilikset olivat tunnin jälkee todella hyvät! Tunti oli monipuolinen ja kaikki otettiin huomioon! Myös Foggy käyttäytyi niin kiltisti, ettei voinut kun vain hymyillä.
|
|
|
Post by Rosa on Jun 1, 2015 12:06:52 GMT 2
Rosan - Bella 1. Mikä oli tunnilla haastavinta? - Haastavinta oli saada Bellan laukka pyörimään kunnolla, ja välillä koko meno meni vähän ”hiihtämiseksi”. Lopputunnista oli vaikeaa myös saada poni pysymään aisoissa kun tuo ”vähän” innostui.
2. Oletko aikaisemmin hypännyt maastoesteitä, ja oliko Pirunmetsän rata sinulle entuudestaan tuttu? - Aikaisemminkin olen maastoesteitä hyppinyt, mutta tämä oli ensimmäinen kerta Bellan kanssa. Rata ei ollut minulle entuudestaan tuttu.
3. Miten ratsusi suhtautui maastoesteisiin? - Alkuun Bella oli hiukan tahmea, mutta meno muuttui sujuvammaksi kun tamma tajusi homman idean.
4. Kuinka yhteistyönne ratsusi kanssa sujui? - Ensin oli vähän erimielisyyksiä, mennäänkö esteestä yli vai ei, mutta lopputunnista homma kääntyi ikään kuin päälaelleen, kun kuski roikkui ohjissa ja poni paineli menemään ihan oman mielensä mukaan. Saimme kuitenkin myös parit hyvät hypyt ja olen ihan tyytyväinen suorituksiin.
5. Listaa vähintään yksi onnistuminen ja yksi epäonnistuminen tältä tunnilta. + Pysyin selässä koko tunnin + Pääsimme kunnialla kaikista esteistä yli - Lopputunnista poni lähti vähän käsistä
6. Millaiset fiilikset tunnista jäi? Osallistuisitko uudelleen? - Kaikin puolin jäi ihan hyvät fiilikset ja osallistuisin ehdottomasti uudelleen! Kivaa vaihtelua tavalliseen kentällä köpöttelyyn.
|
|
|
Post by Joanna on Jun 1, 2015 12:50:08 GMT 2
Joanna - Sela
1. Mikä oli tunnilla haastavinta? - Haastavinta oli saada Sela kuuntelemaan pidätteitä tarpeeksi hyvin, sillä tamma oli maastoesteistä todella innoissaan ja olisi halunnut vain mennä täysiä.
2. Oletko aikaisemmin hypännyt maastoesteitä, ja oliko Pirunmetsän rata sinulle entuudestaan tuttu? - Olen hypännyt maastoesteitä aikaisemmin, mutta vain pari kertaa, mutta Pirunmetsän rata ei ollut minulle tuttu.
3. Miten ratsusi suhtautui maastoesteisiin? - Todella innokkaasti! Selalla on kuitenkin tekniikka hallussa, joten ajoittainen vauhdin kiihtyminen ei suuresti haitannut.
4. Kuinka yhteistyönne ratsusi kanssa sujui? - Se parani koko ajan tunnin loppua kohden ja varsinkin viimeiset hypyt ja tiet esteille onnistuivat yllättävän hyvin.
5. Listaa vähintään yksi onnistuminen ja yksi epäonnistuminen tältä tunnilta. - Varsinkin hautaesteen hyppääminen jännitti minua hieman, mutta kaikkien esteiden hyppääminen sujui loppujen lopuksi hyvin jännittämisestä huolimatta. Heinäpaaliestettä Sela kyttäsi melkein joka kerralla ja lähestymiset eivät oikein ottaneet onnistuakseen kyseiselle esteelle kertaakaan, joten hypyistäkin tuli vähän outoja.
6. Millaiset fiilikset tunnista jäi? Osallistuisitko uudellen? - Tunti oli kokonaisuudessaan oikein onnistunut ja hauska! Osallistuisin ehdottomasti uudelleen, sillä maastoesteitä olisi hauska päästä hyppäämään vähän useamminkin valvovien silmien alle.
|
|
|
Post by Minkki on Jun 1, 2015 12:58:16 GMT 2
Minkki - Metsävaaran Majuri
1. Mikä oli tunnilla haastavinta?
Majurin hillitseminen! Ori oli aivan sekaisin uusista esteistä, joita ei ollut nähnyt aikoihin ja tämän vuoksi vauhdin hillitseminen ennen estettä oli miltei mahdotonta. Onneksi se rauhoittui tunnin loppupuolella. Autonrenkaat olivat meille haastavat, koska Majuri pelkäsi niitä kuin ruttoa ja onnistui aina kiertämään ne. Päästiinhän me sitten loppupuolella tyydyttävästi ylitse.
2. Oletko aikaisemmin hypännyt maastoesteitä, ja oliko Pirunmetsän rata sinulle entuudestaan tuttu?
Rata ei ollut meille tuttu ollenkaan - meidän tarinamme, kun alkoi niin talvella ettei oltu ehditty tutustumaan lainkaan. Onneksi esteet herättelivät jotenkuten muistoja Majurin päänupissa ja suurimmasta osasta päästiin kunnialla yli. Muuten minulla ei ole kamalasti kokemusta maastoesteistä, lukuunottamatta puroja ja risuesteitä sekä tukkeja.
3. Miten ratsusi suhtautui maastoesteisiin?
Alussa oltiin tietty innokkaita ja kiinnostuneita uusista esteistä. Majurin piti saada nuuhkia joka ikinen rako risuista ettei siellä vain piileskelisi peikkoja tai käärmeitä! Eli alkujännityksien jälkeen alkoi sujua mukavasti ja Majurikin rentoutui keskittyen enemmän hyppyihin kuin esteisiin.
4. Kuinka yhteistyönne ratsusi kanssa sujui?
Tunnin alkupuolella yhteistyömme oli melko kehnoa, koska Majuri oli kuin dynamiittia. Se syöksyi sinne tänne ja saattoi jysähtää keskelle risuestettä. Vauhti kävi ylinopeuden puolella enemmän kuin laki sallii ja - tässä ei ollut tietoakaan mistään yhteydestä. Sinten avustuksella päästiin kuitenkin yksimielisyyteen ja ori suostui menemään sellaista vauhtia, mitä minä halusin.
5. Listaa vähintään yksi onnistuminen ja yksi epäonnistuminen tältä tunnilta.
Onnistumisen tunne oli suuri, kun Majuri voitti vihdoin pelkonsa ja uskalsi hypätä kammottavien autonrenkaiden ylitse. Niitä yritettiin ainakin viisi kertaa eikä tuloksia näkynyt - aina se juoksi ohi tai kielsi. Sinte onneksi auttoi tässäkin asiassa ja antoi Majurin tutustua esteeseen rauhassa. Pienen parantelun jälkeen päästiin kuitenkin ylitse - eihän hyppy mikään täydellinen ollut, mutta yli päästiin!
Epäonnistuminen kävi omasta takaa tarkkuusesteellä, joka oli tässä tilanteessa heinäpaali. Majuri oli hieman sekaisin suunnasta, koska päässäni ajattelin koko ajan oikealle, ei vaan vasemmalle! Ei noin vasemmalle, vähän vielä oikealle! Apua enemmän vasemmalle! joka aiheutti Majurille aikamoisen aivosolmun ja tämä johti kieltoon (joka johti alasliukumiseen kaulalta ja siitä nätisti jaloilleni maahan). Saatiin kyllä tunnilla aikamoiset naurut putoamisestani!
6. Millaiset fiilikset tunnista jäi? Osallistuisitko uudelleen?
Tunnista jäi mahtavat fiilikset vaikka epäonnistumisiakin mahtui mukaan - kuten ratsastukseen kuuluukin! Majurikin taisi virkistyä silminnähtävästi pienestä vaihtelusta eli ehdottomasti osallistuisin uudelleen!
|
|