Post by Sinte on Dec 3, 2014 14:59:23 GMT 2

"Raskas pimeys oli tipahtanut Metsälammen ylle kuin lattiamatto. Se painoi harteita niin, että katsetta oli vaikea nostaa maahan sataneesta hennosta lumiharsosta. Se oli niellyt viimeisetkin värit sisäänsä – mukaan lukien tummiin vaatteisiin pukeutuneen Stefanin, jonka jyräsin juostessani pimeää kujaa kohti maneesia.
– Auh! Avaa silmäs, tollo! Stefan rääkyi polvillaan lumikasassa.
– Voi ei, anteeksi! Anteeksi kamalasti, mä en yhtään nähnyt sua, myönsin ja autoin miehen ylös lumikasasta.
– No et tosiaan. Minne matka? Stefan kysäisi samalla kun irrotti housuihinsa takertuneita lumipalloja.
– Maneesille, mä unohdin mun paperinivaskan sinne ja pitäisi katsoa tuntilistoja läpi... Toimistossa mua odottelee uusi tuntilainen, mun täytyisi vielä keksiä minne vakiotunnille vielä mahtuisi ratsastajia. Kiirettä pitää!
Stefan nyökkäsi – tai niin ainakin oletin: vaikka silmäni olivat alkaneet tottua ympäröivään pimeyteen, oli myönnettävä, etten nähnyt hölkäsen pöläystä. Ties vaikka kohta juoksisin maneesin ovesta läpi. Pyysin miestä jakamaan hevosille iltaruoat, ja varmistin, ettei kukaan nähnyt minne seuraavaksi livahtaisin… "
Salapoliisina
Kukaan ei nähnyt minne Sinte livahti luukun aloittaneessa tarinassa... vai näkikö? Paikalla oli seuraamassa ainakin yksi silmäpari! Olet toiminut salapoliisina ja ottanut selvää, minne Sinte livahti. Mitä niin salaista Metsälammen tallialueella voikaan olla?
- Kirjoita lyhyt, ytimekäs ja humoristinen tarina siitä, mitä Sinte salaili - minne hän livahti?
- Lähetä tarina Sintelle yksityisesti, esim. foorumin postilaatikossa (vastaanottajaksi "admin"), Metsälammen vieraskirjassa tai Sinten sähköpostissa (tohvelon[at]gmail.com) otsikolla "Salapoliisina (luukku 3)"
- Lähetä tarina viimeistään 17.12. - tarinat julkaistaan 18. luukussa ja voittaja palkitaan!
Miniarvonta
- Osallistu tässä alla viimeistään 4.12. klo 8:00 - tulokset tulevat 4. luukussa! Osallistumisen yhteydessä kerro, mitä kautta sinuun voi ottaa yhteyttä jos voitat. Voit osallistua vain kerran.
- Arvonta on puolueeton ja se suoritetaan arvontakoneella.
- Palkinnoiksi jaetaan valmennuslahjakortteja, erilaisia tekstejä, tavaroita...
Arvonnassa ovat tällä hetkellä mukana: Alisa ja kuristaja