|
Post by Sinte on Sept 1, 2014 16:06:16 GMT 2
Nyt voit äänestää tarinan vähimmäispituutta! Jos tarina jää vähimmäispituuden alle (nyt vähimmäispituus on 10 virkettä), siitä ei saa tarinamerkintää eikä lisää hoitoaikaa.
Vähimmäispituuden ylittäneistä tuntisuorituksista saa hoitomerkinnän.
Mikä on virke?
Virke alkaa isolla alkukirjaimella ja loppuu pisteeseen, kysymysmerkkiin tai huutomerkkiin. Se voi sisältää myös pilkkuja jotka jakavat sen pää- ja sivulauseisiin.
Esimerkkejä virkkeistä: "Minä menen tänään tallille ja harjaan hoitohevoseni, jotta se olisi puhdas." "Minä menen tänään tallille."
|
|
|
Post by Loci on Sept 2, 2014 14:29:20 GMT 2
~ 15 virkettä olisi musta riittävä, MUTTA voidaan katsoa tapauskohtaisesti, esimerkiksi seuraavat vaihtoehdot:
A. Tarinan tulee sisältää vähintään 15 virkettä, joissa oltava kaksi sivulausetta B. Tarinan tulee sisältää vähintään 18 virkettä.
tämä siis vain tälläinen ehdotelma. eli tarina, joka sisältää 15 virkettä seuraavan laista tekstiä ei tule palkittua, mutta 18 virkettä samaa tekstiä taas palkitaan:
"Tulin tallille. Hain Pollen tarhasta. Harjasin hoidokkini ja satuloin sen. Kentällä nousin hoidokkini selkään. Aluksi kävelimme. Käyntien jälkeen ravasimme. Poni ei suostunut nostamaan laukkaa. Lopuksi pyörähdimme maastossa. Poni oli ihan paras. Sanna kehui minua ratsastustaidoistani. Sain viedä Kasperin kanssa ruuat oritarhaan. Putsasin Pollen varusteet. Siivosin ulkokarsinat..."
|
|
|
Post by Sinte on Sept 4, 2014 7:59:13 GMT 2
Enemmistö äänistä annettu 20:lle virkkeelle, asia päätetty!
Jatkossa tarinamerkinnän saa tarinasta/tuntisuorituksesta jossa on vähintään 20 virkettä, ellei toisin mainita esimerkiksi tapahtumien yhteydessä.
|
|