|
Post by Sinte on Mar 8, 2014 14:28:36 GMT 2
Laukkaharjoituksia Sannan koulutunti 18.3.
* Tallilaisille tunti- ja tapahtumamerkinnät samalla kerralla!
Tällä irtotunnilla päästään harjoittelemaan laukkaa aasta ööhön! Tunnilla keskitytään laukassa istumiseen, laukannostoihin ja -vaihtoihin. Tunnin aikana tehdään paljon laukkaharjoituksia, mukaan tullaan tällä kertaa ainoastaan satulan kanssa!
Osallistuminen
Kirjoita tunnista muutaman virkkeen lyhyt kooste, missä kerrot hiukan tunnin kulusta itsesi ja hevosesi osalta. Voit vaikka vastata kysymyksiin "mikä meni hyvin" ja "missä voisin parantaa seuraavalla kerralla"! Ratsukko on tunnilla mukana, kun ratsastaja on kirjoittanut koosteen ja lähettänyt sen tähän alle. Otsikoi kooste omalla ja ratsusi nimellä.
Tunnin suorittaneet
Stefan & Makrahoan Loci & A Foggy Day Fany & Gluteeniongelma MET Kate & Mr. Goodliving HRW
|
|
|
Post by Stefan on Mar 8, 2014 20:19:39 GMT 2
Stefan + Makrahoan
Arvatkaa olinko tunnin alussa aivan täpinöissäni, kun pääsin viimein kokeilemaan oria, jonka samettiturkin alle piilotetut kyvyt olivat vain muutaman tiedossa. Ja vaikka Mara oli erittäin kuuma... tai näin minä luulin sen perusteella mitä olen sitä käsitellyt. Orihan toimi hyvin! Istunnassani ei tainnut olla kovasti korjattavaa ja olen siitä ärsyttävän ylpeä, mutta Maran kanssa laukanvaihdot tuli kuitenkin sössittyä ja hienosti. Laukanvaihtojen harjoittelu siis muistilistalle.
|
|
|
Post by Loci on Mar 8, 2014 21:11:17 GMT 2
Loci & A Foggy Day
Ponin selkään istuminen oli hieman erikoista, mutta tuntui moottoria olevan kuin isommalla mopolla. Foggy kuunteli hyvin nostot läpi, mutta vastalaukoissa ja laukan vaihdoissa oli minulla hakemista. Lopuksi tajusin jutun jujun ja homma alkoi sujua luistavasti, Foggykin taisi tajuta, että tällä kertaa selässä ei ollutkaan aloittelija. Lopputuloksena oli muutama onnistunut laukanvaihto ja paljon mietittävää kotiin.
|
|
fany
Uutukainen
Gluteeniongelma MET hoitaja
|
Post by fany on Mar 14, 2014 22:19:36 GMT 2
Fany & Lude
Olin innoissani päästessä valmennukseen, ja oppimaan hieman uutta Ludella ratsastamisesta. Ravista laukat nousi todella hyvin, mutta käynnistä laukkaa ei saatu nostettua ilman muutamaa ravi askelta. Opin istumaan satulassa rennommin ja pitämään selän koko ajan suorana. Laukan vaihdot onnistuivat meillä suht. hyvin, vaikka olenkin niissä viellä aloittelia. Lude tuntui osaavan paljon verrattuna minuun ja minulla on viellä paljon opittavaa koulu ratsastuksesta. Lopussa kaikki alkoi kuitenki onnistumaan vähän mallikkaammin ja pari kertaa saatiin käynnistäkin laukka nostettua. Huomasin vasta nytten, että laukan vaihdossa nojaan eteen päin ja hevosen liikkuminen hankaloittuu.
|
|
|
Post by katherine on Mar 16, 2014 17:15:19 GMT 2
Kate & Silava
Tärisin innostuksesta, kun talutin Silavan maneesiin. Tänään olisi luvassa kunnon laukkatreenit! Sanna seisoi kädet puuskassa keskikentällä ja odotti, kun ratsastajan pungersivat hevostensa selkään. Tunti meni melko hyvin; Silava näytti, mitä osasi. Ori tuntui todella hyvältä ratsastaa. Ravista laukka nousi erinomaisesti, ja poika lähti käynnistäkin laukkaamaan ilman kummempia ongelmia, mitä nyt kerran muutaman raviaskeleen otti välissä. Vastalaukassakaan ei sen suurempia kompastuskiviä. Vaihdoissa olisin saanut antaa selkeämmät avut, sillä Silava ei vasenta laukkaa nostaessa oikein tajunnut opastustani. Ensi kerraksi sitten vain vaihtoja treenaamaan!
|
|