|
Post by Sinte on Dec 10, 2015 14:03:50 GMT 2
Luukku 10
Piirros: Minkki 2015
Tonttutehtäviä Kymppiluukussa mukaan ilmoittautuneet saavat toimia salaisissa tonttutehtävissä, eli ilahduttaa salaisia ystäviään pienillä tarinoilla, piirroksilla tai runoilla! Jokaiselle ilmoittautuneelle kerrotaan oma salainen ystävä, ja jokainen ilmoittautunut saa myös oman salaisen tontun. Lue tästä alta ohjeet tonttutehtävien suorittamiseen. - Ilmoita itsesi omalla nimellä tässä alla mukaan tonttutehtäviin, viimeistään lauantaina 12.12.
- Sunnuntaina 13.12. jaan jokaiselle osallistujalle oman salaisen ystävän. Sinä toimit tonttuna kyseiselle henkilölle! Ilmoitan salaisen ystäväsi nimen foorumin postilaatikon kautta "tonttutehtäviä" otsikolla.
- Kun saat tietää salaisen ystäväsi nimen, tehtävänäsi on jouluun mennessä ilahduttaa häntä esimerkiksi piirroksella/tarinalla/runolla tässä viestiketjussa! Aiheena tulee olla yhdessä vietetty hetki: olipa se yhteinen maastolenkki, rupattelutuokio tallivintillä tai vaikka karkkipussin rapistelua maneesin katsomossa?
- Kirjoita tarinan/tekstin/piirroksen alkuun salaisen ystäväsi nimi! - Kun olet suorittanut oman tonttutehtäväsi lähettämällä salaiselle ystävällesi tarinan/piirroksen, ansaitset tapahtumamerkinnän, piirros- tai tarinamerkinnän, sydänmerkin ja 30v€! Mukaan ilmoittautuneet:Rosa  (salainen ystävä: Minkki) Cindy  (salainen ystävä: Janella) Silja  (salainen ystävä: Joanna) Nelly  (salainen ystävä: Kasper) Mia  (salainen ystävä: Nelly) Kasper Joanna  (salainen ystävä: Cindy) Janella  (salainen ystävä: Rosa) Minkki
|
|
|
Post by Rosa on Dec 10, 2015 14:10:03 GMT 2
Rosa mukana, tosi kiva idea tämmönen!
|
|
|
Luukku 10
Dec 10, 2015 15:29:04 GMT 2
via mobile
Post by Cindy on Dec 10, 2015 15:29:04 GMT 2
Cindy mukana 
|
|
|
Post by Silja on Dec 10, 2015 15:41:44 GMT 2
Silja ilmoittautuu 
|
|
|
Post by Nelly on Dec 10, 2015 19:33:07 GMT 2
Nelly tulee jeejee!
|
|
|
Post by Mia on Dec 10, 2015 20:04:33 GMT 2
Mia mukana! Ihana idea! 
|
|
|
Post by Kasper on Dec 11, 2015 8:07:06 GMT 2
Mukkaan !
|
|
|
Post by Joanna on Dec 11, 2015 12:44:32 GMT 2
Mä kans! 
|
|
|
Post by Janella on Dec 11, 2015 15:24:34 GMT 2
Hii mukana
|
|
|
Post by Minkki on Dec 11, 2015 17:28:28 GMT 2
Mukaan! 
|
|
|
Post by Sinte on Dec 12, 2015 22:28:53 GMT 2
Salaiset ystävät on nyt jaettu postilaatikon kautta 
|
|
|
Luukku 10
Dec 13, 2015 11:43:37 GMT 2
via mobile
Post by Rosa on Dec 13, 2015 11:43:37 GMT 2
Mulle ei oo tullut mitään? 
|
|
|
Post by Sinte on Dec 13, 2015 19:10:07 GMT 2
Hitsi, oon laittanut väärälle Rosalle! [lol] yritetäänpä uudelleen.
|
|
|
Post by Janella on Dec 18, 2015 12:42:38 GMT 2
Olihan tää silleen, että piti tänne kirjottaa? Tässä minun & Rosan yhteinen talli-ilta Kenkäni kopisivat sivutallin betoniseen lattiaan. Tallissa oli hiljaista hevosten iltaheinien rouskutusta lukuunottamatta. Olin juuri käynyt ratsastamassa Foggyn ja hoitanut sen pois. Olin lähdössä kotiin. En ollut nähnyt muita tallilla kuin minut ja Rosan, joka lähti juuri ratsastamaan Andylla. Sintekin lähti vähän aikaa sitten käymään asioilla. Kävelin sivutallin ovelle ja avasin sen. Samassa edestäni laukkasi valkoinen poni varuisteineen, mutta ilman ratsastajaa. Perässä tuli vaaleatukkainen Rosa hengästyneenä. "Huh! Vihdoinkin joku. Käy äkkiä hakemassa rehuvarastosta ämpärillinen kauraa!", Rosa huudahti ja lähti Andyn perään tarhoille. Pikaisin nopeasti rehuvarastoon ja täytin tyhjän ämpärin kauralla. Juoksin takaisin ulos ja ojensin ämpärin Rosalle. "Ok, yritetään saada se tulemaan meidän luokse kaurojen avulla ja jos se ei onnistu, yritetään ahdistaa se johonkin nurkkaan, josta se ei pääse pakoon", Rosa ohjeistaa. Nyökkään vastaukseksi ja aloitamme operaation Andyn metsästyksen. Ponia ei yhtään kiinnostanut kaurat vaan se juoksenteli ympäri tallipihaa häntä pystyssä ja korvat hörössä. Jossain kohtaa se oli saanut ohjansakin katkaistua. Luovutimme kaurojen suhteen ja aloitimme B-suunnitelman. Kovasti yritettiin siinä johdattaa Andya johonkin nurkkaan, jotta se saadaan kiinni. No, kerran se onnistui, mutta Andy yht' äkkiä ori otti ja lähti. Rosan oli pakko hypätä pois alta, ettei olisi käynyt huonosti. Kerranhan tuo sekopääponi juoksi myös tielle, mutta meidän onneksi, silloin ei siellä kulkenut kuin pelästynyt ulkoilija. Varmaankin puolentunnin jahtaamisen ja yrittämisen jälkeen Andy saatiin kuin saatiinkin kiinni. Taisi poni hieman väsähtää. "Kiitos paljon avusta! Olin kentällä köpöttelemässä pienessä lumihangessa ja yht' äkkiä Andy sai raivarit, mä putosin ja tää kekkule ryömi, siis voito kuvitella ryömi aidan ali?!", Rosa kiitteli ja selitteli tapahtunutta. Naureskeltiin koko Andyn hoitosession ajan ponin mahtavasta karkauksesta. Kun olimme yhteistoimin laittaneet Andyn yökuntoon ja vaihtaneet rikkinäiset ohjat ehjiin, menimme Sinten pyynnöstä syömään vastaleivottuja pipareita ja juomaan lämmintä glögiä talon alakertaan. Pitkän aikaa juttelimme herkkujen kanssa, kunnes oli aika lähteä kotiin. // tästä ei tullu sellanen kun halusin mutta kun se eka poistu enkä jaksanu enää väsätä mitään pitkää  mutta toivottavasti edes jotenkin pristi Rosaa
|
|
|
Post by Sinte on Dec 18, 2015 15:54:06 GMT 2
Kyllä kyllä, eli tonttutehtävät lähetetään tähän luukkuun jouluun mennessä! 
|
|