|
Post by Sinte on Aug 16, 2014 19:47:11 GMT 2
Sannan estetunti 23.8. tasolla 50-80 cm Tällä estetunnilla keskitymme esteistuntaan ja lähestymisiin sekä kunnollisten teiden ratsastukseen. Kuinka ratsastajan toiminta vaikuttaakaan hypyn onnistumiseen? Tämä "perustason" ratsastustunti soveltuu niin kokemattomille kuin kokeneemmillekin hyppääjille. Kertauskaan ei ole koskaan pahitteeksi!
Tunnin aikana hyppäämme erilaisia linjoja ja siirrymme hiljalleen kokonaisen radan suoritukseen. Tunnin aikana hypättävät esteet ovat tasoltaan noin 50-80 senttisiä, mutta osallistujien toiveiden ja tasojen mukaisesti voidaan hypätä myös hieman korkeampia. Tunti aloitetaan puomi- ja kavalettiharjoituksilla. Tunnin tavoitteena on saada ratsastajia kiinnittämään enemmän huomiota omaan toimintaansa ja siihen miten istunta vaikuttaa hevoseen. Tunnille valittavat ratsutRonnie, Roni, Velli, Hurmos, Ruu, HaliTunnille osallistuminenOsallistu tunnille tässä alla omalla nimelläsi sekä valitsemasi hevosen nimellä (valinta vain yllä olevasta hevoslistasta). Kirjoita osallistumisen yhteyteen vähintään kaksi asiaa, joiden parissa toivoisit kehittyväsi / jotka tuottavat sinulle ongelmia esteratsastuksessa. Saat tunnista tapahtuma- sekä tuntimerkinnän kaappiisi! Osallistujat 6/6• = merkinnät jaettu kaappeihin * Loci & Hali • * Destiny & Ruu • * Cella & Hurmos • * Kasper & Roni • * Aava & Velli • * Kata & Ronnie •
|
|
|
Post by Loci on Aug 16, 2014 20:13:18 GMT 2
Loci & Hali
Askelten laskeminen ja sopivan askelmäärän löytäminen, jotta ponnistuspaikka olisi hyvä esteelle tultaessa.
|
|
|
Post by Destiny on Aug 17, 2014 0:28:05 GMT 2
Destiny & Ruu
Ponnistuspaikkaa on välillä vaikea hahmottaa ja ratsastistiet kaipaavat vähän huolellisuutta.
|
|
|
Post by Cella on Aug 17, 2014 10:20:17 GMT 2
Jag vill komma också ! Cella toivois siis Hurmosta tälle tunnille. Kehittymisen aiheita mulla olis löytää mahollisimman nappi vauhti esteväleillä, ja istunnan eleettömyyttä saa syynätä ite hypyn aikana
|
|
|
Post by Kasper on Aug 17, 2014 18:46:44 GMT 2
Kasper ja Roni
Mä haluaisin päästä reenailemaan erilaisia vähän haastavampiakin lähestymisiä ja teitä. Istuntaakaan ei voi koskaan painottaa liikaa!
|
|
|
Post by Aava on Aug 20, 2014 10:00:51 GMT 2
Aava & Velli Kehittämiskohteina laukan tahti ja kontrolli niin, että saisin tuotua nuoren hevosen joka kerta hyvään paikkaan eikä se pääsisi sinkoilemaan esteille miten sattuu. Myös laukanvaihdot esteen päällä voisivat olla syynin tarpeessa.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 24, 2014 0:18:35 GMT 2
Kata & Ronnie
Olen tosi aloittelija esteillä, olen hypännyt viimeksi pari vuotta sitten, joten istunta ja muutenkin vähän kaikki on hakusessa. Varsinkin oikean temmon löytäminen on aina tuottanut vaikeuksia.
|
|