|
Post by Sinte on Dec 7, 2013 22:08:06 GMT 2
Sannan koulutunti19. joulukuuta 2013 Osallistujat saavat tunti- ja tapahtumamerkinnän Metsiksellä järjestetään 19. joulukuuta kunnon koulurääkki. Tunnilla keskitytään erityisen paljon istunnan vaikutukseen ja kevyiden apujen käyttöön. Työskentelemme paljon harjoitusravissa jalustimet kaulalla. Tunti pyritään pitämään 60 minuutin mitassaan, mutta tarpeen tullen aikaa saatetaan käyttää enemmänkin. Osallistujat ovat tervetulleita myös ilman satulaa! OsallistumisohjeetOsallistujat kirjoittavat tunnista lyhyen, muutaman lauseen tiivisteen Sannan kirjoittaman tuntikuvauksen pohjalta. Voit vastata vaikkapa kysymyksiin mikä meni hyvin, ja missä oli vielä kehittämisen varaa? Lähetä kommenttisi tässä alla hevosen koko nimen kanssa, niin olet mukana tunnilla. Sannan tuntikuvausTunti venyi puoleentoista, sillä osallistujilla alkoi mennä lopputunnista mahdottoman hyvin. Aloitimme heti verryttelyiden jälkeen nostamalla jalustimet kaulalle. Moni ratsukko kehittyi pohkeenväistöissä, joita punnersimme pitkään käynnissä. Raviväistöt sujuivat myös hyvin, etenkin kun vauhtia ja ravin tempoa saatiin rauhallisemmaksi. Harjoitusravityöskentelyssä olisi kaivattu enemmän vatsalihaksia! Laukkatyöskentely suoritettiin keskiympyrällä ja erilaisilla kaarevilla urilla. Tunnin aikana teimme myös erilaisia taivutuksia ja temponvaihteluita niin ravissa, käynnissä kuin laukassakin.
|
|
|
Post by Stefan on Dec 8, 2013 0:22:26 GMT 2
Stefan - Mr. Goodliving HRW
Minun puoliverisuosikeista toinen, herra Silava HRW, toimi tunnilla ihan hienosti. Ensin meillä oli hakusessa asetukset, sitten herran selkä kävi kapeaksi. Silava alkoi lopputunnista innostua liikaa ja pureskeli kuolaimia. Olen kuitenkin aika tyytyväinen tuntiin, vaikka ennen sen alkua olin varma, (ja Sanna jo vähän vihjailikin) että jos on olemassa manala, haluan sinne lepäämään tunnilta palattuani. Onnistuminen oli positiivinen tunne... tietenkin. Tunnin jälkeen pääsin ihanasti lepäilemään karsinansiivouksen parissa.
|
|
|
Post by Claudia on Dec 8, 2013 8:38:21 GMT 2
Claudia - Terranova
The best horse forever, Novaa tarkoitan, toimi tunnilla tosi nätisti lukuun ottamatta raviväistöjä. Onnistuimme hyvin taivutuksissa ja asetuksissa, ja Nova suostui polkemaan aktiivisesti takajaloillaankin. Käynnissä Novan tahtia oli helppo hallita, joten pohkeenväistöt käynnissä onnistuivat hienosti. Ravissa Novalla oli turhankin paljon energiaa, joten raviväistöt menivät... sanonko vaan minne. Onneksi Novan tahtia sai hiljennettyä, kun olimme pyörineet voltilla lähes kymmenen minuuttia. Sitten Nova alkoi väistää, mutta mitään kaunista katseltavaa se ei ollut, ei. Kuitenkin tunnista jäi ihan hyvä maku suuhun, koska onnistuimme kuitenkin ihan hyvin siihen nähden, että olisin voinut tyytyä katsomaan tuntia - ja samaan aikaan Nova olisi voinut syödä ja läskistyä.
|
|
|
Post by Destiny on Dec 8, 2013 11:22:23 GMT 2
Destiny - Snow's Tiger
Alkutunnista ei Tigru toiminut ollenkaan ja olin hiki hatussa heti. Lopputunnista herra alkoikin yhtäkkiä toimimaan kuin unelma, jota se ei ollut pitkään aikaan tehnyt. Pohkeenväistöt ja taivutukset menivät erityisen hyvin. Laukassa Tiikeri alkoi kuumua hiukan, mutta sain sen pideltyä.
|
|
|
Post by Ayla on Dec 10, 2013 19:38:19 GMT 2
Ayla - A Foggy Day
Alkutunnista homma tuntui olevan hyvin toivotonta, sillä Foggy yritti kokoajan aivan liikaa pohkeenväistössä, josta syystä menimme aivan liian jyrkästi sivulle. Raviväistöt tuntuivat onnistuvan loppua kohden paremmin ja paremmin, mutta en ollut siltikkään niistä itse tyytyväinen. Parhaiten meiltä onnistui temponvaihtelut ja taivutukset, joista olin ylpeä jopa itsessäni sillä saatiin Foggyn tempoa muuteltua todella helposti sen kuunnellessa jokaista pientä apuani. Tämän jälkeen koko kroppani oli täysin hapoilla!
|
|
|
Post by Iida on Dec 11, 2013 16:30:45 GMT 2
Iida - Sixx Dollars Fiasco MET
Alkutunnista Aksu oli ihan unessa ja se ei millään halunnut pysyä liikkeellä, vaan pysähteli jatkuvasti. Pian ori alkoi kuitenkin reipastua, vihdoin! Aksu osasi pohkeenväistöt ja muut todella hyvin ja tuntui ihanalta, kun Sanna kehui minua! Ori laukkasikin hienosti. Olin erittäin tyytyväinen Aksuun! Lisäksi opin tunnin aikana kaikkea uutta.
|
|
|
Post by Emma on Dec 16, 2013 18:21:46 GMT 2
Emma - Glowmoor Buster Alkutunnista Buster oli vähän laiska, eikä keskittynyt oikein mihinkään, mutta aktiivisilla pohkeilla ja kevyillä puolipidätteillä sain sen hereille alkuverkkojen aikana. Pohkeen väistöt käynnissä ei aluksi sujunut hyvin, mutta loppua kohden parani huomattavasti. Ravissa oli jotenkin helpompi. Lopputuntia kohden poni alkoi taipumaan entistä paremmin ja minäkin sain istuntani kuriin. Lopputunnista, kun laukattiin niin poni oli aivan unelma! //Sori jos ymmärsin väärin
|
|