|
Post by Sinte on Apr 22, 2013 20:06:23 GMT 2
SINTEN ISTUNTAKURSSI20. toukokuuta 2013, VIP 18.5. 2/5 Osallistujaa Metsälammen tiluksilla järjestetään istuntakurssi, joka kestää yhteensä 2 tuntia. Kurssista puolet on teoriapuolen opintoja ja puolet käytännön harjoituksia hevosten kanssa. Kurssilla ratsastetaan vain ilman satulaa. Osallistujien olisi hyvä ottaa mukaan muistiinpanovälineet teoriaa varten. Sinte keittää kurssilaisille pullakahvit teorian ohella! Tervetuloa mukaan! Käymme läpi asioita istunnan vaikutuksesta hevoseen, ja kuinka istunta voi olla ristiriidassa muiden apujen kanssa. Käymme läpi normaaleja virheitä ratsastajien istunnassa. Kurssin lopussa kurssilaiset arvioivat toistensa istunnat. Heips osallistuja, kirjoitathan osallistumisestasi tarinan / runon / piirräthän kuvan, jonka perusteella voin kirjoittaa kurssikommenttisi! Kiitos! Osallistuneet- Jensba & Esa kuittaus ok- Destiny & Nova- - -
|
|
|
Post by jensba on Apr 22, 2013 22:37:02 GMT 2
Jee, tää tulee varmasti tarpeeseen (: minä siis mukana
|
|
|
Post by Sinte on May 6, 2013 19:41:49 GMT 2
Heippa kurssilaiset! Koska osallistujia ei paljoa näkynyt Jensbaa lukuun ottamatta, istuntakurssin päivämäärää lykätään myöhemmäksi. Muistattehan kuitata osallistumisenne pienellä tiivisteellä siitä, miten kurssilla meni, ja mitä opit Tiivisteitä saa alkaa kirjoittamaan heti, kun tietää kurssihevosensa (ei saa itse valita).
|
|
|
Post by jensba on May 19, 2013 16:21:03 GMT 2
En tiedä, olisiko pitänyt itkeä vai nauraa, kun kuulin istuntakurssin ratsuni olevan Esa. Vaikka muuten ruuna onkin aivan ihana, en edelleenkän ollut aivan varma, halusinko kyseisen herran selkään kiivetä – varsinkaan ilman satulaa! Teoriatunti menikin hieman ohi, kun hampaita kiristellen mietin, kehtaisinko ruinata Sinteltä ratsun vaihtoa. En kuitenkaan ole luonteeltani mikään valittaja, joten lopulta löysin itseni kentältä rimpuilemassa Antonin avustuksella Esan selkään.
Melko nopeasti kävi selväksi, ettei tunnista todellakaan tulisi helppo. Esan askeleet tuntuivat valtavilta, ja kun olin jo valmiiksi kauhusta kankeana, ei rentoutumisesta tullut yhtään mitään. Esakin vaistosi selvästi jännittämiseni ja reagoi siihen tietysi esamaisella tavalla jännitymmällä itsekin. Lopulta ruuna päätti esittää mahtavat pukkisarjat ja hankkiutua tästä perunasäkistä eroon.
Putoamisen, hetkellisen sekasorron ja jostain kummunneen hysteerisen hihityksen jälkeen lopputunti kuitenkin sujui kummasti rennommin. Harjoitusravi ei tietysti edelleenkään ollut kivaa ja laukassakin vauhti taisi hieman korvata virheitä, mutta itse olin vain tyytyväinen siihen, että tunnin saldo jäi yhteen maastoutumiseen. Istuntaani en kyllä kauheasti ehtinyt miettiä...
Sinten kommentti
Tunti sujui putoamisen siivittämänä tällä kertaa melko naheasti, joka saattoi johtua pelkästä jännityksestä. Esan isot askeleet olivat varmasti vaikeita istua, mutta lohdutukseksi voin kertoa, että istuntasi ja tasapainosi parantui huimasti tämän kurssin aikana. Mielestäni sait tänään paremmin haltuun oman ryhtisi lisäksi olkapää-kantapää -linjan. Näin opettajan näkökulmasta oikein hyvää työskentelyä, kun hevosen taso otetaan huomioon!
|
|