|
Post by Sinte on Jan 6, 2017 10:29:21 GMT 2
 Pientä kyselyä näin vuoden alkuun. Kaapeista näkee tiliotteen, johon päivitetään mm. hoitomerkinnöistä saadut virtuaalieurot, ja EQP-ostoksiin käytetyt virtuaalieurot. Tiliotetta täytyy kuitenkin toisinaan tyhjentää, ettei sinne kerry liikaa rivejä. Kysymys kuuluu: kuinka usein tiliote olisi hyvä tyhjentää? Tyhjentäminen tarkoittaa, että kaikki vanhat merkinnät tilitapahtumista poistetaan uusien tilalta.
|
|
|
Post by Loci on Jan 6, 2017 21:29:53 GMT 2
Mulle tuli mieleen, että joku kiva luku, esim. 10 tai 15 tilitapahtumaan näkyis kerrallaan ja sit vanhimmat poistettais sitä mukaa?
|
|
|
Post by Sinte on Jan 7, 2017 10:55:13 GMT 2
Tähän mennessä on vaikuttanut aika yksimieliseltä, että tilitapahtumat tyhjennettäisiin sitten kun niitä alkaa kerääntymään listaan. En haluaisi ottaa tarkkaa lukua tähän, mutta suurinpiirtein 15-20 tilitapahtumaa listassa voisi olla aika maksimi (esim. Siljalla on nyt 15 ja vanhimmat ovat elokuulta), ettei lista veny ihan älyttömäksi.
Harmittaako teitä vanhojen tilitapahtumien poistaminen?
|
|
|
Post by Silja on Jan 7, 2017 12:02:02 GMT 2
Mun mielestä vanhojen tilitapahtumien poistaminen on ihan ok, eikä se erityisemmin harmita  En tiedä oliko tätä tarkoitettukin, mutta ehdottaisin, ettei tilitapahtumia tyhjennetä kokonaan, vaan esimerkiksi 15 tilitapahtuman jälkeen kun uusi tulee, se lisätään listan ylimmäiseksi ja listan vanhin poistetaan? Tällöinhän ei tarvitse myöskään vahtia montako tilitapahtumaa kullakin on, kunhan sen vain tarkistaa aina uuden tilitapahtuman tullessa 
|
|
|
Post by Sinte on Jan 7, 2017 12:14:23 GMT 2
Sekin olisi kyllä hyvä idea  toisaalta se on mulle helpompi toteuttaa, että poistan sitten kerralla kaikki, jos teitä ei sen suuremmin haittaa aloittaa ns. "tyhjältä pöydältä" kun koko lista tyhjennetään 
|
|
|
Post by uaedazob on Jun 9, 2019 0:37:15 GMT 2
|
|