Post by Sinte on Dec 18, 2016 16:09:26 GMT 2
Luukku 18

Ruun kanssa maastoilemassa. Nelly 2015

Ruun kanssa maastoilemassa. Nelly 2015
"Kissanpäivät
Tömps. Tömps. Tömps.' Kuului hiljainen töminä tallin vintiltä, kun minä - pörröinen, hurja leijonan lähisukulainen tallustelin pitkin vintin puulattiaa. Minä, Mooses. Tallin pelätyin olento - ei sinänsä ihme. Osasinhan minä karjua kuin leijona, olin nopea kuin gepardi ja väriltäni olin vielä melkein samanlainen kuin se puhuva kissa televisiossa - mikä sen nimi nyt oli?! Karvinen. Niin. Kaiken tämän hurjuuden lisäksi, minulla oli tietysti kissaeläimenä hyvä ja herkkä kuulo. Tämän takia siis pienimmätkin hiiret saivat pelätä minua, hurjaa petoa.
Yhtäkkiä kuulin alakerrasta hiljaista piipitystä. Keskityin kuuntelemaan ja paikantamaan tuon äänen lähteen. Hiljaa lähdin hiipimään kohti vintin portaita. Askel kerrallaan hyppelin kevyesti kuin höyhen portaat alas ja pysähdyin jälleen kuuntelemaan. Satulahuone, siellä se oli - hiiri. Lähdin hiipimään hiljaa kohti satulahuonetta, jonka ovi oli hieman raollaan..." – Laura 13.12.2016, Lue koko tarina!
Hankilaukkakisat
Tömps. Tömps. Tömps.' Kuului hiljainen töminä tallin vintiltä, kun minä - pörröinen, hurja leijonan lähisukulainen tallustelin pitkin vintin puulattiaa. Minä, Mooses. Tallin pelätyin olento - ei sinänsä ihme. Osasinhan minä karjua kuin leijona, olin nopea kuin gepardi ja väriltäni olin vielä melkein samanlainen kuin se puhuva kissa televisiossa - mikä sen nimi nyt oli?! Karvinen. Niin. Kaiken tämän hurjuuden lisäksi, minulla oli tietysti kissaeläimenä hyvä ja herkkä kuulo. Tämän takia siis pienimmätkin hiiret saivat pelätä minua, hurjaa petoa.
Yhtäkkiä kuulin alakerrasta hiljaista piipitystä. Keskityin kuuntelemaan ja paikantamaan tuon äänen lähteen. Hiljaa lähdin hiipimään kohti vintin portaita. Askel kerrallaan hyppelin kevyesti kuin höyhen portaat alas ja pysähdyin jälleen kuuntelemaan. Satulahuone, siellä se oli - hiiri. Lähdin hiipimään hiljaa kohti satulahuonetta, jonka ovi oli hieman raollaan..." – Laura 13.12.2016, Lue koko tarina!

– Ellu laukkas niin kovaa tuolla pellolla, ettette usko ikinä! Vanessa kailotti toimistossa. Sohvalla istuneet Eveliina ja Lydia pyörittelivät päitään. Silja oli uppoutunut Viljan kanssa joululahjojen paketointiin huoneen nurkassa.
– Ei se kyllä Sinttiä voita sit kun se pääsee vauhtiin! Silja lausui paketoinnin lomasta.
– No oli meilläkin aika kova vauhti Rosson kanssa kun päästeltiin Rajapolkua pitkin, Lydia hihitti.
– Mä en oo vielä edes ehtinyt maastoon Ellun kanssa, Eveliina huokaisi.
– Ihan varmasti ei oo kukaan mennyt kovempaa kun Ellu eilen!
Samassa toimiston ovesta paukahti sisään Kasper vanavedessään Sinte. Reteästi mies heitti piponsa pöydälle ja lysähti tyttöjen viereen sohvalle.
– Kuuluuko täältä kinastelua? se virnuili ja hekotti kuin joulupukki kysyessään "onko täällä kilttejä lapsia".
– Me vaan mietittiin kenen hoitohevonen on nopein! Lydia nauroi.
– No sehän selviää vain kokeilemalla, Sinte tokaisi. Yhtäkkiä Kasper hyppäsi pystyyn sohvalta.
– Otetaan laukkakisat! se huusi.
Sunnuntaina otetaan leikkimieliset laukkakilpailut Metsälammen laukkapellolla klo 17 alkaen. Tavoitteena on päästä mahdollisimman nopeasti pellon toiseen päähän, jossa Sinte on ottamassa aikaa sekuntikellolla. Jokainen laukkaa vuorotellen tötsien välisen matkan.
Laukkakilpailuissa palkitaan nopein sekä hitain ratsukko kunnialaatoilla. Laukkakisojen tulokset arvotaan puolueettomasti arvontakoneella (tupla-arvonta, eli ensin arvotaan lähtöjärjestys, sitten tulokset).
Pelkällä osallistumisella ansaitset 1 hevosenkengän. Kilpailuiden nopeimmalle ja hitaimmalle ratsukolle annetaan kummallekin 2 hevosenkenkää. Kuittaamalla tapahtuman (vapaaehtoinen kuittaus tarinalla/piirroksella) ansaitset yhden ekstrahevosenkengän.
Osallistuminen: Osallistu alla olevalla kaavalla viimeistään 19.12. klo 18. Myös kuittausten tulee olla tällöin perillä (kuittaaminen on vapaaehtoista).
Ratsastaja - [*url=http://hevosensivut]Hevosen koko nimi[/url*] (älä poista tähtiä*)
Kilpailun tulokset
1. Alina - Rhoshill Huckleberry
2. Veera R. - Marvellous Mockingbird
3. Jane - Marabou (kuittaus)
4. Silja - Sithiriel Fair
5. Tuulia T. - Tuulenpesän Hopeinen Kuu-Ukko
6. Thora Vinter - Thor (kuittaus)
7. Laura - M.L. Ärräpää Jätkä (kuittaus)
Palkintojenjako
1. Sijan palkinto:

7. Sijan palkinto: